اخبار

گرد و خاک آذربایجان‌شرقی را دربر می‌گیرد

محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه به دنبال بروز این وضعیت، کیفیت هوا در استان کاهش می یابد، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتا پایدار در این مدت بوده و در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: در نواحی شمالی استان به ویژه ارسباران از اواخر امروز تا فردا با تاثیر هوای پرفشار خزری افزایش ابر، بارش باران و بروز مه پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از لحاظ شرایط دمایی نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای استان کاهش می یابد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته برخی شهرهای استان شاهد بارش باران بودند که بیشترین میزان از مراغه به میزان هشت دهم گزارش شده است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا