آموزشیاخبار

نمایش عمومی اولین موتورسیکلت پرنده جهان

اولین موتور پرنده جهان که به دست مهندسان ژاپنی ساخته شده است و می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و تا ۴۰ دقیقه در هوا بماند، برای اولین بار توسط عموم مردم در یک نمایشگاه خودرو در آمریکا مورد امتحان قرار گرفت.

به گزارش باش خبر و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ ژاپنی موتورسیکلت پر سرعتی را طراحی کرده است که به جای حرکت در جاده‌ها و خیابان‌ها، در هوا پرواز می‌کند.

این اولین موتورسیکلت پرنده جهان که اصطلاحا به آن “هاوربایک” گفته می‌شود و به عنوان نقطه تلاقی بین یک موتورسیکلت، یک پهپاد و یک هواپیمای عمودپرواز توصیف می‌شود، “ایکس‌توریسمو”(XTurismo) نام دارد.

ایکس‌توریسمو به تازگی در نمایشگاه خودرو در دیترویت آمریکا به نمایش گذاشته شده است.

ایکس‌توریسمو که توسط استارتاپ AERWINS Technologies طراحی و ساخته شده، قادر است به مدت ۴۰ دقیقه در هوا پرواز کند و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این اولین بار نیست که ما این هاوربایک را معرفی می‌کنیم. در فروردین امسال بود که سرمربی یکی از تیم‌های بیسبال ژاپن در ورودی حماسی سوار بر این هاوربایک نیم میلیون پوندی به ورزشگاه وارد شد.

اکنون مردم در نمایشگاه خودروی دیترویت برای اولین بار این موتورسیکلت پرنده را امتحان کردند و سوار بر آن گشتی زدند و پس از آن نیز چیزهای خوبی برای گفتن داشتند. ایکس‌توریسمو مانند یک پهپاد کوچک به نظر می‌رسد که مثل یک موتورسیکلت، با یک صندلی برای حمل یک مسافر طراحی شده است.

تاد شوت، از مسئولان برگزاری این نمایشگاه، یکی از اولین کسانی بود که ایکس‌توریسمو را امتحان کرد و گفت: فوق العاده بود! البته شما کمی دلهره دارید، اما من خیلی خوشحال شدم. به معنای واقعی کلمه مو به تنم سیخ شده بود و احساس می‌کردم یک بچه کوچک هستم.

وی همچنین گفت که پتانسیل بالایی در این موتور پرنده می‌بیند و افزود: من فکر می‌کنم ما با پهپادها به ارائه کالاها و خدمات شروع کنیم. اگر مبدا و مقصد، فرودگاه‌ها باشند، این فناوری برای دنیای امروز آماده است. اما من مشتاقم ببینم چه زمانی ما می‌توانیم محله به محله با چنین وسیله نقلیه‌ای برویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا