اخبار

پرواز با پای دل در پیاده‌روی اربعین

شرکت زایران اربعین از کشورهای مختلف به خصوص ایران، تبلوری از عظمت شیعه و اتحاد جهان اسلام زیر پرچم عدالت گستر اباعبدالله حسین(ع) است که سال به سال به شدت جوشش و علاقمندی دلدادگان آن افزوده می شود.

این جوشش، خروش و دلدادگی به قدری عظیم است که شاید کنگره اربعین را باشکوهتر از کنگره حج می نمایاند جمعیت میلیونی مسلمانان حتی برخی غیرمسلمانان برای ادای احترام به امام حسین(ع) صحنه های باشکوهی را می آفریند که دلیل جوشش بیشتر برای سال های دیگر می شود.

اخلاص، ایمان، علاقه و عشق به شهدای کربلا هر مشکل و سختی را برای راهپیمایی زایران حسینی آسان کرده است زیرا کبوتر دل آنها را در مسیر راهپیمایی معنوی اربعین به اوج پرواز در می آورد و در این مسیر عراقی ها نیز برای راهپیمایی کنندگان اربعین سنگ تمام می گذارند.

استقبال عراقی ها در شهرها و روستاهای مسیر زایران اربعین مشتاقانه، خالصانه و عاشقانه بوده طوری که تمام امکانات و توان خود را بدون هیچ توقعی در راه خدمت به زایران اباعبدالله حسین(ع) تقدیم می کنند.

غذا، آب، امکانات استراحتگاهی، حتی پانسمان پاهای تاول زده، شستن پاهای زایران، ماساژ پا، واکس کفش زایران از جمله خدماتی است که مردم عراق در مسیر راهپیمایی زایران اربعین علاوه بر خدمات موکب های ایرانی به آنان ارایه می دهند.

برای راهپیمایی کنندگان گرما، تاول پاها، طولانی بودن مسیر، تشنگی و خستگی بی اثر شده و حتی سالخوردگان با نام حسین (ع) انرژی جوانی گرفته و در بین بهت همگان مسیر راهپیمایی اربعین را با ذکر اباعبدالله می پیمایند و مسیر را برای خودشان هموار می کنند.

کودکان روی دوش پدران، نوزادان روی سینه مادران، جوانان با گام های استوار، سالخوردگان با اکسیر جوانی روایتی از عشق را خلق کرده اند که هیچ راوی، توانایی شرح و روایت آن را ندارند.

برآوردها نشان می دهد امسال نزدیک ۳۰۰ هزار نفر فقط از آذربایجان شرقی به زیارت اربعین حسینی مشرف شدند که نسبت به پارسال از افرایش ۵۰درصدی برخوردار است، ۴۶ موکب و حدود چهار هزار و ۶۰۰ خادم حسینی نیز از شهرهای مختلف این استان به زایران اربعین حسینی در عراق با دل و جان خدمات ارایه می دهند.

زایر جمهوری آذربایجان: پیاده روی اربعین فرصت مناسبی برای تبادل فرهنگی بین مسلمانان جهان است

زایر اربعین حسینی از جمهوری آذربایجان به خبرنگار ایرنا گفت: امسال به دلیل اینکه مسیر زمینی از طرف جمهوری آذربایجان -ایران به سمت عراق بسته بوده نتوانستیم از طریق مرز زمینی به عراق سفر کنیم بر این اساس از مسیر هوایی به بغداد و از آنجا به نجف سفر کردیم.
الوین که از بیان نام کامل خود به خاطر احتمال فشار برخانواده و خودش اجتناب می کرد، اظهار کرد: پس از رسیدن به نجف و زیارت حرم و بارگاه روحانی حضرت علی علیه السلام به صورت پیاده از نجف به سمت کربلا حرکت می کنیم.
وی افزود: تعداد اندکی که از جمهوری آذربایجان توانستند پا در مسیر اربعین بگذارند تنها به خاطر عشق و علاقه به امام حسین (ع) بوده است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا