اخبار

کُری خوانی تبلیغاتی و خلاقانه علی بابا و سفر مارکت

کسب و کارهای امروز، مستلزم رقابت زیادی هستند. مصرف کنندگان ابتدا برند و سپس محصول را خریداری می کنند. بنابراین، برندها مبلغ زیادی را صرف بازاریابی خود می کنند یکی از روش های متداول بین برنده های بزرگ،جنگ های تبلیغاتی بوده اند.

از رقابت‌های معروف بین کوکاکولا و پپسی گرفته تا جنگ های تبلیغاتی خودرو سازان همگی بیانگر این موضوع بوده اند.

نبرد بیلبوردها بین بی ام و و آئودی که گویی بنر ها باهم گفت و گو می کردند نمونه ای مشهور از جنگ تبلیغاتی است.

چند سال پیش برندهای خودروساز بی‌ام‌و و آئودی، نبرد جالبی روی بیلبوردهای تبلیغاتی خیابانی در تونس آغاز کردند.

دقیقاً در نزدیکی نمایندگی رسمی محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن در یکی از شهرهای تونس که خودروهای برندهای مختلفی مانند اشکودا، پورشه، سئات، فولکس واگن و آئودی را عرضه می‌کردند، بی‌ام‌و یک بیلبورد بزرگ با نوشته‌ی«هیچوقت برای تغییر دیر نیست» نصب کرد.

این اقدام تیم تبلیغاتی بی‌ام‌و به‌سرعت توسط آئودی پاسخ داده شد. در فاصله‌ی کمی از این بیلبورد، تابلوی تبلیغاتی بزرگ آئودی با تیتر( (LOOOOL ترکیب خلاقانه‌ی نشان آئودی با اصطلاح عامیانه‌ی LOL به معنی خنده‌ی زیاد  نصب که زیر آن نوشته بود برندی را که پیروز است، تغییر نمی‌دهیم.

وقتی صحبت از جنگ های تبلیغاتی میشودپپسی و کوکاکولا صحبت می کنیم در صف اول قرار می گیرند.

تبلیغ پپسی در هالووین: هالووین ترسناکی را برایتان آرزو می کنیم.

پاسخ کوکاکولا: همه دوست دارند که قهرمان باشند.

قرارگیری رودرروی دو برند به این شکل، تقریبا در ایران کم سابقه است یکی از نمو‌نه‌ این تبلیغات در ایران به برند تولیدکننده‌ یخچال‌فریزر ارج تعلق دارد. ارج با رقیبی روبرو شد به نام آزمایش در برابر تبلیغات گسترده این شرکت ارج واکنش نشان داد. ارج شعار خود را تغییر داد و تبلیغ کرد «آزمایش ثابت کرد که ارج بهتر است»

پس از چهل سال کری خوانی تبلیغی بیلبوردهای تهران شاهد یک کری خلاقانه همانند شرکت های خارجی مطرح هستند. این کری خوانی جدید بین علی بابا و سفر مارکت در جریان است.

علی بابا در تبلغ محیطی خود یک پرسش پیش روی مخاطبان قرار داده؛ هتل می گیری یا ویلا؟ ذیل این جمله با فونت کوچکتری نوشته علی بابا همسفر هر سفر.//اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا