اخبار

در هر ساعت کاری ۲۱ نفر بازنشسته می‌شوند

گزارش باش خبر وبه نقل از اداره کل غرب تهران بزرگ، سعید حسینی، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در حاشیه نشست شورای اداری این اداره کل افزود: در سطح سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴ میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی هستند که از این تعداد بیش ۳۵۲ هزار نفر تحت پوشش این اداره کل قرار داشته و ۸% از کل بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور را تشکیل می‌دهند، بر اساس آمار سه ماهه گذشته هم بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش این اداره کل به جرگه بازنشستگان پیوستند.

وی افزود: از ۱۱ هزار حکم صادر شده در سطح ۱۵ شعبه تابعه نیز ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر درخواست بازنشستگی به صورت غیرحضوری داشتند.

وی در مورد اجرای قانون سخت و زیان‌آور نیز گفت: این قانون در حال اجرا بوده و طی سه ماه اخیر، از جمع ۱۱ هزار بازنشسته در سطح غرب تهران ۲ هزار و ۶۱۶ نفر احکام صادره با عنوان برقراری مستمری و بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز یادآور شد: بازنشستگان و سالمندان سرچشمه معرفت، دانش، تجربه و مایه برکت هر خانواده‌ای هستند.

وی توجه به اخلاقیات و تکریم از بازنشستگان را در دین مبین اسلام حیاتی دانست و تاکید کرد: در دین مبین اسلام و در آموزه‌های دینی به ویژه قرآن کریم و احادیث امامان معصوم توجه به اخلاق از واجب‌ترین اعمال است و احترام به والدین یکی از شاخص‌های اخلاقیات شمرده شده و مهمترین تکلیف الهی، نیکی به پدر و مادر و حتی همانند جهاد در راه خدا از آن یاد شده است.

حسینی دغدغه‌های اقتصادی، امور درمانی و تکریم بازنشستگان را از مهمترین چالش‌های سالمندان و بازنشستگان برشمرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی با برقراری ارتباط با بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی به عنوان نمایندگان جمعیت گسترده این قشر دلسوز، تعامل دوسویه دارد و تمام تلاش خود را در به حداقل رساندن مشکلات آنها به کار می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: اجرای طرح کرامت رضوی، افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، ارتقاء سطح سواد سلامت، تولیدات فرهنگی و آموزشی، افزایش پوشش بیمه تکمیلی، راه‌اندازی سامانه جامع ارتباط با بازنشستگان، توسعه خدمات غیرحضوری از جمله طرح‌های ارتقاء سطح خدمات به جامعه میلیونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

، محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ۳ مرداد ماه در حاشیه هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع خبرنگاران گفت: قوانین بازنشستگی باید اصلاح شوند و یکی از این مواردی که باید اصلاح شود، «سن بازنشستگی» است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا