اخبار

بانگ وحدت در بین الحرمین

بانگ وحدت در بین الحرمین

هم‌زمان با اجرای سلام فرمانده در بین‌الحرمین که به نوعی تجدید میثاق و عهد بستن با امام زمان(عج) است، عده‌ای کمر به حاشیه راندن موضوع و ایجاد دو قطبی بسته اند.
افراد خود علامه پنداری که درس نخوانده و مهم‌تر از آن معرفت کسب نکرده‌اند، فتوا صادر می‌کنند! تا دیروز با سخنان نسنجیده بر خلاف تاکیدات ولی فقیه باعث اختلاف افکنی میان شیعه و سنی می‌شدند و امروز با نظراتشان باعث ایجاد اختلاف بین شیعیان محب اباعبدالله می‌شوند!
رسم است در ‌ایام عزا با طبل و سنج و دمام در بین‌الحرمین عزاداری می‌کنند، آیین نقاره زنی در‌حرم آقا امام رضا(ع) را نیز داریم، تمام این‌ها ادوات موسیقی است ولی آیا بی حرمتی صورت می‌گیرد؟ آیا بیعت با امام غریب شیعیان غنا بوده که صدای این افراد بلند شده است؟ حسادت و بخل برخی افراد تا جایی پیش می‌رود که میان شیعیان دو‌دستگی ایجاد کنند؟
وفتی افرادی به واسطه‌ی شبکه‌های اجتماعی و رانت در رسانه‌ها شناخته می‌شوند بعید نیست که از روی نادانی حرف‌هایی را مطرح کنند تا ضرباتی به وحدت جامعه وارد کنند که حتی دشمنان قسم خورده نیز از آن نا‌توان اند.
تحجر و درک نکردن اولویت ها بلاییست که در هر لباسی به جامعه و حتی دین ضربه میزند ، زمان و زمانه شناسی جزو ضروریات دین است و بدون آن قطعا اشتباهات جبران ناپذیری رخ می‌دهد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا