اخبارتبریز-1

برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت/زمین مفت برای یک تیم خاص

جلسه امروز شورای شهر تبریز با تجلیل از عوامل سرود سلام فرمانده آغاز شد.

دستور جلسه بعدی تعدیل فهرست‌های اجرایی بهای فضای سبز سال ۱۴۰۱ آغاز شد که احد صادقی در این خصوص اظهار داشت: موضوعی که وجود دارد بحث نظارت بر افزایش حقوق و نظارت بر پیمانکاران است، چیزی که از شهرداری می‌خواهیم این است که حقوق‌ها در سامانه درج شود تا قابل احصاء باشد.

فریدون بابایی اقدم هم گفت: گاها پیمانکاران با دور زدن قانون، استفاده از نیروهای بازنشسته و عدم پرداخت اضافه کاری پرداختی به کارگران را بسیار پایین می‌آورند

امجدی، مدیرعامل سازمان فضای سبز در پاسخ عنوان کرد: ما دائما در حال نظارت هستیم تا در مناطق از تعداد افرادی که اعلام شده کارگر کمتری کار نکند، به جز یک مورد تخلفی پیدا نشد که در آن موضوع هم با پیمانکار برخورد کردیم.

محمدحسن اسوتچی هم با بیان اینکه در بسیاری از مواقع کارگر از ترس از دست دادن کار تخلفات را گزارش نمی‌کند،گفت: حق و حقوق کارگر را به او بگویید تا کارگر تفاوت آن را با پرداختی ببیند و در کنار آن هم خودتان با ابزارهایی که می‌گویید، نظارت کنید

در نهایت با موافقت اعضای شورا این لایحه به تصویب رسید.

دستور جلسه سوم سخنان میان دستور حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر بود که وی در ابتدا اظهار داشت: یکی از عمده تلاش‌های مدیران شهرداری در حوزه فناوری بوده است اما متولی شهر هوشمند چه سازمانی است؟

وی ادامه داد: ما نتوانسته‌ایم مدیریت کنیم تا در خیابان‌هایی که باران زیاد می‌بارد با استفاده از هوشمندسازی از آب باران بهره ببریم، حتی در خصوص جمع آوری زباله‌ هم قادر به هوشمدسازی نبودیم.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به مزایای شهر هوشمند ابراز داشت: شهر هوشمند می‌تواند مناطق آلوده را مشخص کند تا از بیماری‌هایی مانند آسم جلوگیری شود.

دستور جلسه چهارم بررسی مصوبه کمسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص طرح یک فورتی شورای شهر الزام شهرداری تبریز احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی بود که با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.

دستور جلسه بعدی بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص برگزاری هفته فرهنگی در شهر اشتوتگارت کشور آلمان که در نهایت این دستور جلسه هم با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

حجت الاسلام برگی، رئیس شورای شهر تبریز طی تذکری با اشاره به اقدام عجیب در یک منطقه گفت: در یکی از مناطق شهرداری یک زمین فوتبال را بدون قرارداد چند سال در اختیار یکی از تیم‌ها گذاشته‌اند که تا به حال ریالی به شهرداری پرداخت نکرده است.

وی ادامه دای: شهردار منطقه هم عنوان می‌کند که موضوع مهمی نیست و با این موضوع کنار بیاید. البته شهردار اعلام کرد که در این چند سال ۱۵ میلیون تومان هزینه دادند اما مسئولین تیم گفتند که ۴۰ میلیون به شهرداری پرداخت کردیم ولی معلوم نیست این پول در کجا هزینه شده است ؟

رئیس شورا تاکید کرد: شاید ۴۰ میلیون برای کسی پول زیادی نشود ولی برای شهرداری پول زیادی است و اگر تا هفته بعد این موضوع تعیین و تکلیف نشود در صحن شورا ، نام شهردار منطقه را اعلام خواهم کرد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا