اخبار

دولت یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یارانه‌ها را بجای اینکه به دلال و وارد کننده به‌عنوان حلقه‌های اول اقتصادی، به صورت مدیریت شده و هوشمند به حلقه آخر یعنی مردم قرار می‌دهد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت، در جلسه‌ی شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط دشوار و با جسارت کمر به اجرای طرح باز توزیع یارانه‌ها بسته است تا بجای اینکه یارانه‌ها به دلال و وارد کننده به‌عنوان حلقه‌های اول اقتصادی داده شود، آن را به‌صورت مدیریت شده و هوشمند به حلقه آخر یعنی مردم دهد، اقدامی که زمینه ساز ریشه کنی فقر مطلق از جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: شهامت دولت سیزدهم و رئیس جمهوری در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها قابل تقدیر است؛ چرا که یک عده با توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی، سال‌ها سنگ اقتصادی بزرگی را به چاه اقتصاد کشور انداخته بودند.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: میزان ارز ترجیحی پرداختی در سال ۱۳۹۹، حدود ۶۴ میلیارد دلار و در سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار بود که برای سال‌جاری نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار تحت این عنوان برای پرداخت یارانه‌ها در ۶ ماهه نخست در نظر گرفته شده بود که اگر برای تمام سال تعمیم داده می‌شد، باید ۲۰ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی تخصیص می‌یافت که نتیجه‌ی آن نابودی اقتصاد کشور بود.

وی با اشاره به ایجاد حساب متمرکز در بانک مرکزی و واریز مستقیم یارانه به حساب مردم خاطرنشان کرد: این تدبیر نیز اقدام شایسته‌ی دیگری است که از افزایش نقدینگی در کشور به واسطه قرار گرفتن منابع در اختیار بانک ها جلوگیری می کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تمایز بین کارت یارانه اعتباری و کالابرگ گفت: کالابرگ برای زمان‌های بحرانی است و در همین ماجرای اخیر مرغ دیدیم که با افزایش عرضه، قیمت ها کاهش یافت.

میرتاج الدینی تأکید کرد: تشکیل کمیته‌ای مشترک برای بررسی مشکلات بین بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها ضروری است تا موضوعات مورد اختلاف رسیدگی و پیش از ایجاد مشکل در جامعه برای آن راه حل یافته شود.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، در این جلسه مدیران عامل بانک‌های استان به ارائه‌ی نقطه نظرات خود در خصوص چالش‌ها و مشکلات نظام بانکی پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا