اخبار

مبادلات تجاری از گمرکات آذربایجان شرقی ۹ درصد رشد یافته است

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به رشد تجارت خارجی در فروردین ماه سالجاری گفت: میزان مبادلات کالا با کشورهای خارجی از طریق گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری 9 درصد افزایش داشته است.

لیلی اورنگی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به آمار صادرات استان در فروردین ماه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این مدت بالغ بر 164 هزار تن کالا به ارزش بیش از 102 میلیون دلار از گمرکات استان آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: آمار کالاهای صادره از استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری 16 درصد و از حیث وزن 3 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین در خصوص آمار واردات استان با بیان اینکه کالاهای وارده به استان از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل هیچ تغییری نکرده است، افزود: طی فروردین ماه سالجاری بیش از 26 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 75 میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن از لحاظ ارزش دلاری 30 درصد افزایش و از نظر وزنی تغییری نداشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی در پایان اعلام کرد: درآمدهای وصولی گمرکات استان در فروردین ماه سالجاری افزون بر 693 میلیارد و54 میلیون ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 51 درصد افزایش داشته است.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا