اخبار

هدایت یارانه ها به سمت سوی مردم وعده دولت است

داود اسدیان در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مراغه اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی کشور است و صرفا خواسته این دولت نیست و در دولت های دیگر قرار بود اجرا شود که متاسفانه اجرا نشده و در دولت مردمی سیزدهم اجرا می شود.

وی بیان کرد: ضروری است هر چه سریع‌تر هدفمندی یارانه ها اجرایی شود چراکه تاکنون یارانه‌ها متاسفانه به نام مردم و به کام واسطه‌گران بوده است.

وی اعلام کرد: یارانه قبلا به واسطه‌ها و وارد کننده‌ها پرداخت می‌شد و امروز دولت می خواهد مستقیم به دست مرم برساند.

وی به تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد دنیا اشاره و اضافه کرد: در سطح دنیا نزدیک به ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها افزایش یافته است و افزایش قیمت در دنیا انجام گرفته و تنها برای کشور ما نیست.

وی تاکید کرد: در این میان و با توجه به افزایش قیمت‌ها در سراسر دنیا و وضعیت فعلی افتصادی کشور، جرات و شجاعت دولت مردمی سیزدهم در آزادسازی قیمت‌ها و هدفمندی یارانه ها تحسین برانگیز است.

فرماندار مراغه با اشاره به شائبه افزایش قیمت نان و کمبود آرد در روزهای اخیر نیز اظهار داشت: در بخش نان سنتی قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد و حتی سهمیه برخی نانوایی‌ها هم جهت رفاه مردم افزایش یافته است.

اسدیان ادامه داد: با اصلاح ارز ترجیحی و با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌ معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات اعلام و براساس سقف قیمت خریداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و پیش‌بینی لازم را در راستای نیاز مردم انجام داده و در انبارها هیچگونه کمبود نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تمام افزایش قیمت ها براساس حمایت از مصرف کننده مصوب شده و بدون مصوبه سازمان حمایت از مصرف کننده حق افزایش قیمت نداریم.

وی این را هم گفت که فروشگاه‌ها تمام موادی را که عرضه می کنند باید حتما قیمت تولید و مصرف کننده بر روی آن‌ها درج شود.

وی تاکید کرد: کسانی که خارج از چهارچوب اقدام به افزایش قیمت می کنند برابر قانون با آنان برخورد شدید و جدی خواهد شد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا در روزهای اخیر دولت اقدام به اجرای هدفمندی و اصلاح یارانه ها کرده و براین اساس فرماندار مراغه جهت تبیین و آگاه سازی مردم در خصوص نحوه اجرای آن به عنوان سخنران در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته حضور پیدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا