اخبار

هفته فرهنگی سردرود برگزار می‌شود

شهردار سردرود روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های متنوعی از دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود گرفته تا جشنواره گوجه سبز سردرود در هفته فرهنگی این شهر برگزار می‌شود.

حسین پناه با بیان اینکه بازگشت انسان به اصل و رسالت اصلی با کمک فرهنگ و هنر امکان پذیر است، افزود: برنامه‌هایی چون معرفی محصولات باغی با محوریت گوجه سبز، شخصیت‌های هنری و اصیل سردرودی، هنر و توانمندی‌های بانوان و … در این هفته برگزار می‌شود که چهار روز نخست آن به جشنواره تئاتر خیابانی اختصاص دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سردرود نیز اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی سردرود در روز ۲۸ اردیبشهت‌ماه همزمان با بازگشایی مجدد موزه شهری در پارک مره خونی آغاز شده و جشنواره‌های دیگری چون غذاهای سنتی بانوان و معرفی هنرهای شهر و به خصوص تابلوفرش سردرود نیز برگزار خواهد شد.

مهدی قویدل ادامه داد: هفته فرهنگی سردرود همزمان با فصل برداشت گوجه سبز سردرود بوده و قرار است تا سومین جشنواره گوجه سبز سردرود نیز در این هفته برگزار شود و محصولات مختلف کشاورزی شهر نیز به فروش روند.

وی افزود: اختتامیه هفته فرهنگی سردرود نیز همزمان با سوم خردادماه و روز آزادسازی خرمشهر است که این روز به برنامه‌های شعر و ادب آیینی و دفاع مقدس اختصاص می‌یابد.

قویدل اظهار کرد: سردرود دارای ۵۹ شهید و پنج شهید گمنام است که در قیاس با سایر شهرهای هم تراز خود، شهر شهید پرور محسوب می‌شود.

دبیر دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود نیز گفت: فراخوان این جشنواره در روز ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ انتشار یافته و تا بیستم فروردین ماه ۱۴۰۱ مهلت ارسال آثار تعیین شده بود که به رغم شرایط کرونایی، ۳۹ اثر به جشنواره ارسال شد.

امیرعلی مهروند افزود: تیم داوری مرحله نخست که از میان اساتید با تجربه عرصه تئاتر انتخاب شده بودند، ۱۲ اثر از سردرود، تبریز، مرند، بناب، اهر و ورزقان را برای مرحله نهایی برگزیدند.

وی گفت: مرحله نهایی جشنواره با داوری سه هنرمند شاخص آتش تقی پور، سیاوش چراغی پور و یعقوب صدیق جمالی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برای اجرای عمومی و ۲۰ تا ۲۲ برای داوران برگزار می‌شود.

مهروند با بیان این‌که این جشنواره با همت شهرداری و شورای شهر سردرود برگزار می‌شود، افزود: هیچ پلاتو و صحنه نمایش و حتی امکانات نخست برگزاری تئاتر در شهر سردرود وجود ندارد و برگزاری تئاتر خیابانی به عنوان تنها راه زنده نگه داشتن تئاتر سردرود برای نوع این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: مردم با هنر تئاتر غریب هستند اما در تئاتر خیابانی، هنرمند به بطن جامعه و مخاطب نفوذ می‌کند.

سَردْرود یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده‌ و به پایتخت تابلو فرش جهان معروف است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا