اخبار

فرماندار مرند: نانوایی‌ها حق افزایش قیمت نان را ندارند

داود عباسی روز شنبه در جلسه مشترک کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار شهرستان مرند افزود: تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی از کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان و شهرستان، تمامی نانوایی‌های آزادپز نیز نان را براساس نرخ فعلی عرضه خواهند کرد و در صورت وجود هرگونه تخطی، با آنان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ اقتصادی با تمام توان وارد شده است اظهار کرد: به نظر می‌رسد ما آرایش جنگی متناسب با جنگ اقتصادی دشمن نداریم و مشکلات معیشتی مردم به همین علت است و این مشکلات هم، دغدغه همگان و به ویژه مقام معظم رهبری بوده است.

فرماندار ویژه مرند گفت: در حال حاضر تقابل و خصومت اقتصادی دشمنان علیه ایران کاملا مشخص است و همان‌طور که رهبری تاکید داشتند آرایش جنگی دشمن در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و موارد دیگر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: دشمنان ما به دنبال به چالش کشیدن افکار و هویت ملی ما هستند و اقدامات آنها در ارتباط با تحریم نفتی بیشتر در جهت تزریق ناامیدی در کشور است.

عباسی ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در زمینه تنظیم بازار به خصوص در ماه پایانی سال و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در سال جدید با تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، شاهد تعادل و ثبات نسبی بر بازار و قیمت‌ها بودیم و بارقه‌هایی از امید در دل مردم ایجاد شده است.

وی افزود: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح بازار به اندازه کافی وجود داشت و با تداوم این روند، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

فرماندار مرند گفت: باتوجه به وزن سنگین تورم اقلام خوراکی در سبد مصرف افراد کم درآمد، تلاش و برنامه‌ریزی برای رساندن درست و دقیق کالاهای حمایتی دولت به دست اقشار هدف، ضروری است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت بازار، اعضاء کارگروه تنظیم بازار باید در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم دقت بیشتری داشته باشند.

عباسی با تأکید بر استمرار نظارت و بازرسی های دقیق بر بازار و رصد قیمت ها به صورت مستمر گفت: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت ها، کم فروشی و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب، انجام گشت های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده ای سودجو خواهد شد.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا