اخبار

پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد

جواد بیرامزاده در مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار داشت: جشنواره ابوذر به ششمین مرحله در استان رسید و در این سالها استقبال شایسته‌ای از آن شده و نسبت به استان‌های دیگر پویاتر و جلوتر است که البته این موضوع هم به مدد خبرنگاران است.

سرپرست بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مکتوب مجازی دیداری یا شنیداری دارای مجوز ملی یا رسانه است، افزود: جشنواره ششم در قالب‌های تیتر یاداشت سرمقاله مصاحبه گزارش خبری و غیرخبری، مستنند، کلیپ، کاریکاتور، صفحه آرایی، اینفوگرافی، موشن گرافی و پادکست خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوان این جشنواره خبرنگاران آثار خود را در محورهای موضوعی محورهای جشنواره از جمله شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابه با آسیب های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه های اقدام، بیانیه گام دوم، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط آوری، خانواده و فزرندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی و محیط زیست و ورزش به سایت دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند کرد که آثار منتشر شده در رسانه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بیرام زاده با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند حداکثر ۶ اثر خود را ارسال کنند افزود: آثاری که از ابتدای سال جاری در رسانه‌ها منتشر شده‌اند تا ۱۵ دی ماه به سایت دبیرخانه جشنواره ابوذر در بسیج رسانه استان واقع در تبریز، خیابان ارتش جنوبی، جنب اداره کل پست استان، ساختمان تعاونی مصرف طبقه اول سازمان بسیج رسانه ارسال کنند.

محمد عزیزی راد در ادامه این جلسه ابراز داشت: جشنواره ابوذر جشنواره نوپایی است که متاسفانه دو مرحله آن را از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: جشنواره بستری است که به کشف استعدادها و چهره‌های جوان کمک می‌کند و اعتماد به نفس و خودباوری را در خبرنگاران ایجاد می‌کنند.

مسئول خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه خوشبختانه در سطح ملی هم خبرنگاران ما جوایزی کسب کرده‌اند،عنوان کرد: این جشنواره به نهال طیبه بسیج مرتبط است که از این جهت هم به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تک تک کسانی که در این جشنواره شرکت کنند برنده هستند و جشنواره فقط بهانه‌ای برای شناخت بیشتر است.

در ادامه سرهنگ گلمحمدزاده هم در خصوص این جشنواره اظهار داشت: بسیج رسانه استان در خصوص این جشنواره برنامه ریزی بسیار خوبی داشته‌اند زیرا در دو تا سه ماه این کار بزرگ را نمی‌توان برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ها واقعا نقش آفرین هستند و چه در سیاست و اقتصاد و… جهت داده و آن حوزه را به حرکت وا می‌دارد. اگر اصحاب رسانه ما دارای بصیرت باشند و مسائل را تحلیل کنند در جهت دهی کمک کار مسئولان هستند.

گلمحمدزاده با بیان اینکه شما واسط بین مردم و مسئولین هستید،گفت: وظیفه جشنواره این است که هنر و هنرمندان انقلابی را معرفی کند چرا که اگر این کار را انجام دهند قطعا می‌توانند با حضورشان در بحث رسانه در رشد فرهنگ عمومی جامعه تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: ۴۳ سال از انقلاب گذشته و امروز در جبهه جنگ نرم درگیریم که هرکس زودتر خبر و روایت را برساند، برنده است و به همین دلیل اگر افسران جنگ نرم بخواهند موفق باشند خودشان را از نظر علمی بالا ببرند. دشمن تمام امکانات را در این جبهه به کار گرفته و به دنبال بزرگ کردن نقاط ضعف و کنرنگ کردن نقاط قوت است و تلاش می‌کند مردم را از انقلاب و اسلام پشیمان کند.

حجت الاسلام حسینی مدیرکل سازمان تبلیغات استان با بیان این که “دروغ بزرگ” یک شیوه مرسوم امپراطوری غرب است، عنوان کرد: در زمان امام علی(ع) نیز وقتی ایشان شهید شدند برخی ها سوال می کردند که مگر علی (ع) نماز می خواند؟، این همان دروغ سازی دشمن در آن عصر است که امروز نیز با آن مواجهیم.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا