اخبار

یک ملت، یک سخن “تا آخر کنارتان هستیم”

راهپیمایی روز قدس امسال با حضور مردم غیرتمند و روزه‌دار و همیشه حاضر در صحنه تبریز از خردسال گرفته تا جوان و پیر برگزار شده و جنایت‌های رژیم کودک کش صهیونیستی در فلسطین را محکوم کردند.

امروز مردم آذربایجان شرقی بار دیگر غیرت و اراده خود نسبت به آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشان داده و حمایت علنی خود را از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف نشان دادند.

شهروندان‌ تبریزی بعد از طی مسیرهای مشخص شده در سه راه مصلی امام(ره) تبریز تجمع کرده و شعارهای کوبنده‌ای را علیه رژیم صهیونیستی و سران استکبار سر دادند تا مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

شعارهای “الله اکبر”، “مرگ بر اسرائیل”، “هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران”، “فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است”، “هاممی گره بیر اولسون اسرائیل نابود اولسون” از جای جای این دیار به گوش رسیده و زنان و کودکان نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی با تصویر زنان و کودکان فلسطینی، نهایت انزجار خود را از سران استکبار اعلام کردند.

مردی میانسال با در دست داشتن پرچم فلسطین و ایران اسلامی، همزمان در مسیر راهپیمایی در حال حرکت است. از او درباره پیام حضورش در این راهپیمایی می‌پرسیم و می‌گوید: امروز روزی است که در تاریخ دنیا ثبت شده و مردم ایران اسلامی با مسلمانان جهان با حضور خود در خیابان‌ها، روح استکبار ستیزی و مبارزه با صهیونیست را نشان می‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: امروز حضور یافتیم تا اعلام کنیم، قدس شریف که اولین قبله گاه مسلمانان است، باید آزاد شود و این آرمان را تا آخرین نفس از یاد نخواهیم برد.

مرد میانسال دیگری که با مشت گره کرده‌ی خود، انزجارش نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زند، به ایسنا می‌گوید: دلیل نامگذاری امروز به عنوان روز قدس از سوی امام راحل، یادآوری وحدت مسلمانان و ناکامی دشمنان داخلی و خارجی است.

وی می‌افزاید: دشمنان مسلمانان در دنیا بدانند که تفرقه بین شیعه و سنی از بین می‌رود و قدس شریف با همت تمامی مسلمانان جهان آزاد خواهد شد.

بانویی که دست در دست فرزندش در راهپیمایی شرکت کرده و همکلام با سایر مردم، انزجارش علیه رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کند، به ایسنا می‌گوید: برای دفاع از اسلام، راهپیمایی که هیچ، جان می‌دهیم. با زبان روزه و با کودک خردسالم آمده‌ام تا از کودکان به خون کشیده فلسطین دفاع کنم.

وی می‌افزاید: اگر مسلمانان، فریاد حمایت از فلسطین را سر ندهند، دنیا از ظلم و جنایت‌های مستکبران و غاصبان در فلسطین بی خبر خواهد ماند و کسی نخواهد بود که از این مردم مظلوم حمایت کند.

کودکان خردسال و نوجوان نیز پای ثابت راهپیمایی روز قدس امسال بوده و با حضور خود، نشان می‌دهند که حامی برادران و خواهران فلسطینی خود هستند.

دختر بچه‌ای که چادر بر سر دارد، پرچم فلسطین را با دو دست خود نگه داشته و با پدر و مادرش در راهپیمایی شرکت کرده است، او نیز دلیل حضورش در راهپیمایی روز قدس را حمایت از فلسطین اعلام می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: آمده‌ام که بگوییم فلسطین و کودکان فلسطینی تنها نیستند.

وی می‌افزاید: کودکان فلسطینی بدانند که ما همیشه و تا آخر این راه کنارشان هستیم و فریاد مظلومیت آن‌ها را به دنیا نشان می‌دهیم.

امروز، مردم روزه دار تبریز و سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی با زبان روزه و گامی استوار از جای جای این دیار آمده‌اند تا شعار “حق طلبی” و “ظلم ستیزی” را در دنیای تاریک امروز سر بدهند و چشم و گوش جهان را در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیدار کنند.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا