اخبار

رکورد ویژه تراکتور در فوتبال ایران

جام طلایی» اصطلاحی است که در فوتبال روز دنیا به قهرمان لیگ باشگاهی با رکورد شکست‌ناپذیری اطلاق می‌شود و آرسنال نمونه بارز صاحب این نوع قهرمانی است که در لیگ جزیره موفق شده بدون باخت فاتح مسابقات شود.

این اصطلاح که در مسابقات لیگ با برگزاری بازی‌ها بصورت دوره‌ای کاربرد دارد، را می‌توان با عنوان یک رکورد ویژه به رقابت‌های حذفی هم تعمیم داد.

البته در رقابت‌های حذفی با فرمت کنونی جام حذفی ایران که بصورت تک‌بازی برگزار می‌شود، شکست‌ناپذیری تحت عنوان یک رکورد مفهومی ندارد چراکه تیم قهرمان طبیعتا بدون شکست به این مقام می‌رسد و ازاین‌رو، «کلین‌شیت» می‌تواند بهترین جایگزین باشد.

در این خصوص به عنوان مثال می‌توان به رکورد خاص تراکتوری‌ها اشاره کرد جایی که این تیم تنها تیم تاریخ فوتبال کشور است که بدون گل خورده موفق به فتح جام حذفی شده است.

تراکتور در فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۲ رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور توانست دروازه خود را در راه کسب این جام بسته نگه داشته و با خلق یک رکورد منحصربفرد کاپ قهرمانی را به خانه ببرد.

پرشورها در آن دوره کار خود را با مجید جلالی استارت زدند اما در مراحل پایانی با اخراج این سرمربی، تونی اولیویرا جانشین او شد و تراکتور را در مسیر کسب جام قهرمانی هدایت کرد.

تراکتوری‌ها برای فتح این جام که نخستین جام آن‌ها در فوتبال کشور محسوب می‌شود، ابتدا به علت انصراف تیم همشهری ماشین‌سازی با برد فنی سه بر صفر به مرحله بعدی صعود کردند.

این تیم سپس در مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نهائی با نتیجه مشابه ۲ بر صفر به ترتیب از سد نفت مسجدسلیمان و راه‌آهن گذشت و به جمع ۴ تیم برتر مسابقات راه یافت.

از این مرحله به بعد بود که تونی سکاندار تراکتور شد و سرخ‌پوشان در مرحله نیمه نهائی با حساب یک بر صفر فولاد خوزستان – قهرمان آن فصل لیگ برتر – را شکست داده و جواز حضور در دیدار فینال را کسب کردند.

سنگر تیم محبوب پرشورها در پیکار نهائی نیز نفوذناپذیر باقی ماند و شاگردان تونی اولیویرا در این دیدار با برتری یک بر صفر مقابل میزبان خود مس کرمان به یک جام ویژه دست پیدا کردند.

ناگفته نماند، تیم به تاریخ پیوسته شهرداری تبریز نیز در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور با صعود بدون باخت به لیگ برتر از این حیث یک رکورد جالب توجه در فوتبال کشور و آذربایجان برجای گذاشته است.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا