اخبار

برنامه های اجرایی رویداد روز مراغه تدوین شده است

ابراهیم خوش رفتار روز سه شنبه در جلسه مشترک دبیرخانه روز مراغه با رسانه های این شهرستان افزود: مهمترین گام برای برگزاری این رویداد، تصویب اساسنامه آن بود که با برگزاری چندین جلسه تخصصی محقق شد.
وی ادامه داد: در راستای برگزاری رویداد روز مراغه ۱۳ کارگروه تخصصی از جمله تدارکات، سمعی، بصری و خبری، شعر، ورزش، بهداشت، موسیقی، حمایت مالی، گردشگری، عملیاتی نمودن شعار سال، «داغ تره سی» و تصمیم گیری و سیاست گذاری تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش های جنبی در کنار همایش اصلی روز مراغه در روز ۱۶ اردیبهشت توسط دبیرخانه این رویداد برنامه ریزی شده است.
وی گفت: برگزاری همایش های پیاده روی و دوچرخه سواری داغ تره سی و تور رایگان مراغه گردی از برنامه های روز ۱۶ اردیبهشت روز مراغه است.
وی افزود: با توجه به حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان، بازدید از آثار تاریخی این شهرستان انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای کلنگ زنی احتمالی طرح اوحدیه و مسیر گردشگری یایشهری به کندوان نیز انجام شده است.
وی اضافه کرد: بازدید از رصدخانه تاریخی مراغه، معبد مهر و حمام خواجه نصیر نیز در این روز با حضور وزیر میراث فرهنگی انجام شده و دستورات لازم برای اجرای طرح های گردشگری در این آثار تاریخی دور از ذهن نخواهد بود.
وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در رویدادهای فرهنگی افزود: رسانه ها ظرفیت بزرگی برای برگزاری روز مراغه و از این توانمندی در قالب کارگروه سمعی، بصری و خبری استفاده می شود.

برنامه های اجرایی رویداد روز مراغه تدوین شده است
مسئول واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری مراغه نیز گفت: دستاورد بزرگ دوره ششم شورای شهر، تصویب اساسنامه روز مراغه است و این امر موجب کاهش مشکلات پیش روی برگزاری رویداد روز مراغه خواهد بود.
ودود دوستی با تشریح برنامه های اجرایی رویداد روز مراغه افزود: همایش دوچرخه سورای عمومی روز مراغه شامگاه ۱۵ اردیبهشت با حضور علاقه مندان به ورزش و فرهنگ در این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین همایش پیاده روی خانوادگی و همایش داغ تره سی نیز صبح روز جمعه ۱۶ اردیبهشت نیز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: بازدید از آثار تاریخی شاخص این شهرستان از جمله برنامه های روز مراغه بوده که با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به همایش اصلی روز مراغه نیز گفت: در این همایش که از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز ۱۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد، شاهد سخنرانی ویژه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواهیم بود.
وی گفت: در این همایش همچنین از ورزشکاران، هنرمندان عرصه شعر و ادب، خوشنویسی، سینما و شخصیت های تاثیرگذار علمی و فرهنگی و هنری این شهرستان تجلیل خواهد شد.
وی افزود: اجرای شعرخوانی و کارگاه نقاشی نیز از دیگر برنامه های جنبی این همایش در روز مراغه خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این همایش همچنین کرسی “میرعبدالفتاح موسوی مراغه ای” فقیه و عالم و صاجب کتاب ارزشمند العناوین به آیت الله یعقوب جعفری از علما و مفسران قرآن کریم و از مدریسین حوزه های علمه و صاحب کتب متعدد فقهی اهدا خواهد شد.
به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، در این نشت مشترک اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود در زمینه نحوه اجرای رویداد روز مراغه و اطلاع رسانی در این خصوص پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا