اخبار

آیین اختتامیه نخستین سوگواره ادبی «ام المومنین» در تبریز برگزار شد

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین سوگواره ادبی «ام المومنین» در تبریز برگزار شد.

سیدقاسم ناظمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در آیین اختتامیه سوگواره ادبی «ام المومنین» با اشاره به اهمیت معرفی الگو ‌و نماد در نهاد تربیت، اظهار کرد: تاریخ نشان داده است که برنامه‌ریزان و طراحان فرهنگی ملت‌هایی که در جهان حرفی برای گفتن دارند، اهتمامی ویژه به تربیت الگوها و نمادهای قابل تکیه داشته‌اند و بعضی از ملت‌ها که تاریخ چندان قدرتمندی هم ندارند، با ساختن اسطوره‌ها و الگوهای نمادین، سعی در الگودهی به جامعه هستند و این در حالی است که تاریخ غنی و قوی اسلام و ایران، الگوهای فراوان و جاودانه‌ای را در دامان خود پررورانده و بالنده ساخته است؛ الگوهایی که هر کدام به تنهایی قادر به جریان‌سازی هستند.

وی تاکید کرد: معرفی این الگوهای شاخص که مایه مباهات ما و منشاء تحول در فرد و جامعه هستند، رسالت اهالی فضل و فرهنگ و ادب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین دیگر رسالت شعرای آیینی را معرفت افزایی برشمرد و تاکید کرد: باید زمینه شناخت بزرگان دین که گاه شخصیت متعالی ایشان مغفول مانده، توسط هنرمندان و شعرا با ابزار هنر فراهم شود.

ناظمی بیان کرد: حضرت خدیجه(س) بانوی بزرگ اسلام و ام المومنین است و باید بیش از این در آثار هنری و ادبی به ابعاد شخصیتی و سیره این بانوی حامی دین نبوی پرداخته شود.

وی، این حرکت انحمن ادبی استاد عابد را که در راستای معرفی این شخصیت بی‌نظیر اسلام انجام شده است شایسته تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری دوره های دیگر این سوگواره آثار بهتر و فاخرتری تولید و ارائه شود.

در این آیین در بخش ترکی رضا غلامپور به عنوان نفر اول و حسین فتاحی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

به گزارش باش خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، همچنین در بخش فارسی ابراهیم قبله آرباطان به عنوان نفر اول، حسن زرنقی ،‌رقیه هژبری، لیلا حسین‌نیا و شیوا فیروزی به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا