اخبار

یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در آذربایجان‌شرقی توزیع شده است

ایاز برنو، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه گوشت مرغ منجمد به قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده در بازار عرضه می شود، افزود: از این میزان ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد روز گذشته (۲۸ اسفند) در بازار توزیع شده که از این میزان ۴۰ تن در شبکه توزیع فروشگاه های زنجیره ای رفاه و بقیه نیز در اتحادیه تعاونیهای مصرف کارکنان دولت و نمایندگان معرفی شده از سوی اتحادیه قصابان و مرغ فروشان عرضه می شود.

وی با هم اشاره به اینکه در راستای رفاه حال همشهریان حتی در ایام تعطیل و روز اول سال ۱۴۰۱ نیز شرکت پشتیبانی امور دام آماده ارائه خدمات به مردم است، اظهار داشت: در آستانه‌ عید نوروز نیز ۲ برابر نیاز روزانه استان مرغ کشتار و وارد چرخه بازار شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر عرضه مرغ گرم در بازار، حدود ۲ هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان وجود دارد و نیاز تمام شهرستانها تامین می‌شود.

برنو، با اشاره به اینکه گوشت مرغ گرم مورد نیاز استان حدود ۲۴۳ تن است، ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ۴۳۵ تن و ۲۸ اسفند ۴۹۵ تن مرغ برای تامین نیاز مردم استان کشتار و در بازار عرضه شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته اخباری در فضای مجازی در ارتباط با کمبود گوشت مرغ منتشر شد، یادآوری کرد: نه تنها هیچ کمبودی در زمینه تامین مرغ در استان وجود ندارد بلکه ممکن است بعد از تعطیلات عید نیز مقدار مازاد گوشت مرغ استان نیز به استان‌های دیگر عرضه شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نرخ جدید مصوب مرغ گرم ۳۱ هزار تومان تعیین شده است و گران فروشی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و بازرسان با کنار گذاشتن تعارف، تعامل و مدارا براساس وظیفه ذاتی خود با گرانفروشان که در شرایط سخت اقتصادی رحم و مروتی به همشهریان خود ندارند، برخورد قاطع و جدی می‌کنند.

برنو، از شهروندان خواست گوشت مرغ را گران‌تر از قیمت مصوب خریداری نکنند و در صورت مشاهده تخلف، فروشگاه گرانفروش را به سامانه ۱۲۴ معرفی کنند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا