اخبار

برقراری سفرهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسارت بار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برقراری سفرهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خسارت بار عنوان کرد و گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جریان سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی ضروری است.

بهمن نقی پور در شصت‌وسومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون برای تمامی مسافران نوروزی نیز باید مد نظر باشد تا این دوران با کمترین خسارت کرونایی سپری شود.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فعالان نظام سلامت در مقابله با کرونا ادامه داد: مسئولین واحدهای بهداشتی در تمامی شهرستان‌ها برای تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی خود اهتمام جدی داشته باشند.

نقی پور، افزایش رفت و آمدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی را قابل پیش‌بینی خواند و ادامه داد: ضروری است دستورالعمل‌های لازم جهت اطلاع رسانی مکان و زمان مراکز نمونه گیری و واکسیناسیون و نیز آخرین دستورالعمل‌های مربوط در این زمینه توسط معاونت بهداشت و درمان به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز اقامتی و گردشگری و رسانه‌های گروهی استان ارسال شود.

وی بر ضرورت توجه به فرهنگ سازی و ترویج «سفر سالم و ایمن» تاکید کرد و افزود: بر این اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه‌ی بروشورهای آموزشی در مبادی ورودی شهرها باید در اولویت برنامه‌های مجموعه‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ارزیابی عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: مقرر شده است واحد ارزیابی عملکرد و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی را در خصوص کرونا به صورت هفتگی آماده و گزارش کنند.

وی با بیان اینکه در راستای توجه به موضوع مرگ ومیر ناشی از کووید ۱۹ کمیته علمی با همکاری معاونت درمان، بهداشت و معاونت تحقیقات و فن‌آوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل جلسه فوری دهد، اضافه کرد: در این کمیته باید مسایل مرتبط مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و واحدهای اجرائی از نتایج این تحقیقات بهره مند شوند.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، نقی پور، تجویز داروهای خارج از پروتکل های بهداشتی و درمانی برای بیماران کرونایی توسط پزشکان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: معاونت‌های درمان، غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی به این مسئله حساس شده و باید این موضوع مورد رصد دقیق قرار بگیرد و نتایج انجام اقدامات در جلسه آتی ستاد کرونا ارائه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا