اخبارتبریز-1

در انتخاب مدیران به داخل مجموعه توجه خواهم کرد/برای شهرداری لابی نکرده‌ام

جلسه امروز شورای شهر تبریز با موضوع معرفی برنامه‌های گزینه شهرداری تبریز برگزار شد. در این جلسه سعید شریف‌زاده، گزینه شهرداری تبریز اظهار داشت: موضوع شهرداری تبریز ۴۸ ساعت است که با من مطرح شده و پیش از این چنین موضوعی را به من نگفته بودند.

وی ادامه داد: در این روز عزیز می‌گویم که نه لابی کرده و نه با کسی حتی حرف زده‌ام و حتی شماره اعضای شورا را هم ندارم که بگویم من را مطرح کنند.

شریف زاده با بیان اینکه در این دو روز با هرکسی حرف زدم کسی به من توصیه کرد که برای شهرداری نیایم، گفت: اما از آنجایی که اصالتا اهل این شهر هستم بی‌تمایل نیستم که برای خلق برخی آثار در این شهر خدمت کنم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم حتی تعداد کمی از گره‌ها را هم باز کنیم برای من ذخیره آخرت است، از همین حالا به رای اعضای شورا احترام می‌گذارم زیرا نظرشان لایق احترام هست.

گزینه شهرداری تبریز ابراز داشت: سلایق مختلف است و برخی می‌گویند که افراد نظامی نباید در برخی پست‌ها باشند و برخی دیگر مخالف این موضوعند.

وی با اشاره به اینکه همه معتقدند که شهر تبریز شهری مهم و تاثیرگذار است، عنوان کرد: اما باید نگاه کنیم که آیا واقعا وضعیت شهر به گونه‌ای است که الگوی باشد و یا وضعیت اقتصادی ما را تغییر دهد؟

روزی تبریز با مشهد و اصفهان مقایسه می‌شد و امروز با کرمان و یزد

شریف زاده ادامه داد: زمانی تبریز با مشهد و اصفهان مقایسه می‌شد اما امروز به قدری از توسعه عقب مانده که با کرمان و یزد مقایسه می‌شود، همه تلاش و همت مسئولان باید به گونه‌ای باشد که سطح شهر بالا برود در حالیکه در تبریز چنین اتفاقی نمی‌افتد و هرکسی کار خودش را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: بحث حاشیه‌نشینی موضوعی است که در تمام شهرها بود به طور مثال مشهد که شهر اول در حاشیه‌نشنینی بود امروز بخش از اعظمی از این حاشیه‌نشینی را حل کرده است اما ما چه کار کرده‌ایم؟

کاندیدای شهرداری تبریز تصریح کرد: در کتابخانه تمام مدیران کتاب‌های قطور شهری و برنامه پنج ساله است اما وقتی پای کار می‌آید دچار روزمرگی می‌شوند البته من نمی‌خواهم کار دیگران را زیر سوال ببرم بلکه دیدگاه خودم را مطرح می‌کنم.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند محور کارها باشد و تمام دستگاه‌ها را گرد هم جمع آورد تا شهر پیشرفت کند، عنوان کرد: این شهر مبتکر بسیاری از چیزها بوده و اولین صندوق حمایت از مستمندان در اینجا تشکیل شده و تبریز به شهر بدون گدا تبدیل شده است اما امروز آیا سر هر چهارراه گدایان را نمی‌بینیم؟ چرا نباید برنامه‌ریزی برای اشتغال و اقتصاد شهر داشته باشیم که این وضعیت درست شود.

نگاه مدیریتی‌ام توجه به داخل شهرداری خواهد بود

شریف زاده ادامه داد: در خصوص مجموعه مدیریتی هرکسی بر سر کار می‌آید افراد خودشان را می‌آورند و کسانیکه که در شهرداری هستند و لایق هستند را نادیده می‌گیرند، ما به ظرفیت خودِ شهرداری برای مدیریت نگاه خواهیم کرد.

وی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت ابراز داشت: بحث تبدیل وضعیت در باقی شهرها در حال اتمام است اما در تبریز خبری نیست من در خودم توان این را می‌بینم که بتوان امکانات پایتخت را معطوف به تبریز کنیم. ما در این شهر معلولان زیادی داریم اما چه تمهیداتی داریم که این افراد را داخل شهر جابجا کنیم؟

گزینه شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه تمام توجه من به افراد داخل شهرداری خواهد بود اما از مشورت هم دست نمی‌کشیم، ابراز داشت: تمام تلاش من برای اعتلای تبریز خواهد بود تا مردم هم لذت این پیشرفت را بچشند.

وی ادامه داد: افتخار من این است که در تمام دوران کاری‌ام با کسی مشکل و زاویه نداشته‌ام و اهل صبر هستم، برای هرکاری هم که کرده‌ایم منتی ندارم و افتخار می‌کنم برای مردم کار کرده‌ام.

شریف زاده خاطرنشان کرد: وقتی مصاحبه‌های شهدا را هم می‌بینیم کسی به خاطر جنگ برای مردم منتی ندارد و خودشان را موظف به دفاع از مردم می‌بینند. من هم هر کاری کرده و خواهم کرد خدمت است و منتی نداشته و نخواهد داشت.

در ادامه اعضای شورا به بیان سوالات خود پرداختند که در ابتدا حکیمه غفوری با بیان اینکه مشکلات را اکثر ما می‌دانیم، گفت: اما راهکارتان برای این مشکلات چیست؟ موضوعی که ما به آن حساسیت بحث به کار نگرفتن بازنشستگان است، وضعیت استخدامی خودتان را بگویید.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث درآمد پایدار است که برای آن چه برنامه‌ای دارید؟
شریف‌زاده در پاسخ به این سوالات عنوان کرد: برای تمام مشکلات راه حل داریم و از تجربیات سایر شهرها که موفق بوده‌اند هم استفاده خواهیم کرد و من تصمیمات را یک شبه نخواهم گرفت.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال من جانباز در حال اشتغالم و تا ۶۵ سال می‌توانم کار کنم و خودِ شما هم باید استعلام بگیرید تا اگر امکان نبود غیرقانونی کاری انجام ندهیم.

گزینه شهرداری تبریز تاکید کرد: در خصوص درآمد پایدار به سرمایه‌گذاری در شهر معتقدم و در این دو روز هم با برخی سرمایه‌گذاران صحبت کردم.

علیرضا نوای باغبان هم با بیان اینکه موضوع بازنشستگی را باید هرچه زودتر مشخص کنیم، اظهار داشت: هر قدر که حساب کنیم ایشان بازنشسته هستند و همین ساعات اولیه باید موضوع را حل کنیم.

وی ادامه داد:سال بعد سال حساسی برای شورا است و انتظار مردم اجرای برنامه‌هاست و باید درآمدزایی داشته باشیم و برنامه برای این مساله چیست؟

شریف‌زاده در پاسخ به این سوال گفت: ما باید به نحوه درآمدزایی شهرهایی مانند تهران نگاه کنیم و به دنبال درآمدهای پایدار باشیم.

شهرام دبیری هم در این جلسه عنوان کرد: اولویت‌های شما برای شهر تبریز چیست؟

شریف‌زاده در پاسخ ابراز داشت: اولین اولویت ما درآمدزایی است زیرا بدون پول هیچ کاری انجام نمی‌شود، امروز اگر شهرداری پولی نداشته باشد هرقدر هم برنامه و طرح بریزیم فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: اولویت بعدی وضعیت معابر شعر تبریز است که مشکلات زیادی دارد و مردم از آن رضایت ندارند و اولویت بعدی تکمیل پروژه‌های ناقص است.

در نهایت بنا شد که اعضا در صورت داشتن گزینه‌ای جدید آن را اعلام کرده و سرنوشت انتخاب شهردار تبریز به فردا موکول شد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا