اخبارتبریز-1

قراردادهای متفاوت و تبعیض در یک سازمان/ آیا اعتراض کارکنان رسمی قانونی است؟

صبح امروز جمعی از کارکنان رسمی شهرداری تبریز در اعتراض به کم بودن عیدی پرداخت شده و تفاوت عیدی کارکنان رسمی و پیمانی در حیاط عمارت ساعت به تجمع پرداختند.

آنگونه که کارکنان رسمی شهرداری تبریز می‌گویند برخلاف سالهای گذشته که عیدی کارکنان رسمی و پیمانی یکسان بود امسال عیدی کارکنان رسمی دو میلیون تومان و عیدی کارکنان پیمانی ۷ میلیون تومان بوده است. اما آیا این اعتراض قانونی است؟

عیدی دو میلیونی برای تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی

مطابق قانون تمام کارمندان و کارگرانی که در سال جاری برای آنها بیمه تامین اجتماعی رد شده است عیدی دو میلیون تومانی دریافت می‌کنند و به همین دلیل کارمندان رسمی شهرداری تبریز هم همین عیدی را دریافت کرده‌اند.

طبق گفته این کارکنان در سالهای گذشته عیدی یکسانی به کارکنان رسمی و پیمانی پرداخت می‌شد که این یعنی عیدی پرداختی در سالهای گذشته بیشتر از قانون مصوب بوده و شهرداری‌ها تخلف کرده‌اند!

انواع قرارداد در شهرداری و بروز تبعیض

از آنجایی که در شهرداری تبریز انواع قراردادها مانند پیمانی، شرکتی و … وجود دارد همین موضوع باعث ایجاد تبعیض شده است.

برای پرداخت حقوق و عیدی کارکنان پیمانی دست شهرداری‌ها باز بوده و می‌توانند قراردادهای متفاوتی بنویسند و همین موضوع هم باعث ایجاد تبعیض و اختلاف شده است.

در نهایت اعتراض کارکنان رسمی شهرداری قانونی نبوده و پرداخت عیدی طبق قانون صورت گرفته اما موضوعی که وجود دارد تفاوت در پرداخت‌ها و ایجاد تبعیض در میان کارمندان است که باید هرچه زودتر حل شود.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا