اخبار

مردم باید از گستره فعالیت‌های مردمی سمن‌های اقشار دارای معلولیت آگاهی یابند

یک جامعه شناس و مدرس دانشگاه کم‌بینا تاکید کرد: مردم باید از گستره فعالیت‌های مردمی سمن‌های اقشار دارای معلولیت آگاهی یابند.

روح الله ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به نامگذاری ۲۷ فوریه مصادف با هشتم اسفندماه به عنوان روز جهانی سازمان‌های مردم نهاد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان موسسات غیردولتی غیرانتفاعی، بدون دریافت سود و درآمدزایی به گروه‌های خاص اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: هدف از نامگذاری روز جهانی سازمان‌های مردم نهاد، تشویق مردم برای پیوستن به این سازمان‌ها و همکاری آن‌ها در جهت بهبود شرایط زندگی اقشار مختلف و کم برخوردار است تا از این طریق نقش خود را در توسعه اجتماعی شهر و کشور ایفا کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد مختلفی در سطوح متعدد دنیا از جمله سطوح بین المللی، منطقه‌ای و حتی شهری و محله‌ای فعالیت می‌کنند.

ساعی گفت: موسسه نابینایان بصیر به عنوان تشکل فعال در حوزه نابینایان در آذربایجان شرقی و شمالغرب، می‌خواهد تا به مردم و مسئولان این پیام را بدهد که شهر و جامعه ما برای حضور و مشارکت فعالانه افراد دارای معلولیت به خصوص نابنیایان محیا است.

وی ادامه داد: بسترهای لازم برای حضور افراد نابینا در جامعه از جمله بسترهای فیزیکی و مناسب سازی محیط شهری، حمل و نقل، اماکن عمومی، ادارات، سازمان‌های دولتی، مراکز تفریحی، ورزشی، آموزشی و … فراهم بوده تا افراد دارای معلولیت بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی سازمان‌های مردم نهاد یادآور لزوم تلفیق اجتماعی است که بیان می‌کند، مردم تا چه اندازه توانسته‌اند خود را با این موضوع وفق دهند که نابینایان، انسان‌های توانمند تحصیل کرده و تاثیرگذار در امور مختلف اجتماعی هستند.

مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر با بیان این‌که این سازمان توانسته مشارکت مردمی را تا حدی جذب کند، افزود: انجمن نابینایان بصیر دارای ۹۸۴ عضو نابینا و حدود ۱۶۰۰ عضو افتخاری همدل بینا دارد اما هنوز هم بسیاری از مردم نسبت به فعالیت‌های مردمی ویژه معلولیت آگاهی چندانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با پیوستن به این سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند از مشارکت معنوی لذت ببرند و نقش خود در توسعه اجتماعی فرهنگی شهر و کشور خود ایفا کنند.//ایسنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا