اخبارتبریز-1

شکایت جمعی از فعالان اجتماعی به دادستان تبریز

جمعی از فعالان اجتماعی در رابطه با حقوق کودکان کار مجازی به دادستان تبریز شکایت کردند.

متن نامه به قرار زیر است:

باسمه تعالی

دادستان محترم استان آذربایجان شرقی

با سلام و تحیت

احتراما به استحضار میرساند توجها به مقام معنوی بزرگوار که مدعی العموم میباشید و به نوعی پدر معنوی جامعه مدنی محسوب میشوید در راستای حمایت از کودکان جامعه که امروزه ابزاری برای کسب در آمد والدین شان شده اند (اشاره به مواد قانونی مصوب اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان) که نیازی به شکایت شاکی خصوصی ندارد و از جرایم عمومی میباشد. که بصورت پست های اینستاگرامی روز به روز شدت گرفته و گاها به شکلی بیشرمانه تر صرف جهت بالا بردن فالور از کودکان معصوم سواستفاده میگردد! کودکانی که پناهی دلسوز ندارند و شکل احقاق حق خویش را نمیشناسند و نمیدانند! سبب شد تا سکوت فعالان اجتماعی شکسته و جهت احقاق حق این قشرمعصوم، به محضر مبارک مدعی العموم اطلاع رسانی گردد.

ماده یک قانون مارالذکر اذعان میدارد که کلیه کودکان تا سن ۱۸ سالگی از حمایت های قانونی بهره مند خواهندبود، اکنون نظر مقام عالی را بدین نقاط حساس که قلب فعالان فرهنگی -اجتماعی را به درد آورده است معطوف میداریم که کودکانی که عنفوان رشد شخصیتی با آزارهای (جنسی -روحی) والدین خویش مقابل دوربین صرفا جهت ازدیاد فالور اینستاگرامی و کسب درآمد مادی مورد سواستفاده گری قرار میگیرند به چه کس میتوانند پناه ببرند?!

ایضا ورود مقام دادستانی به عنوان مدعی العموم و اعلام نظریات قانونی بصورت رسانه ای چقدر میتواند در سرنوشت این کودکان موثر واقع گردد?!

لذا ضمن عرض ارادت استدعا میگردد جهت پیشگیری از روند رو به رشد بازار گرمی بیشرمانه برخی والدین با اعلام در پایگاهای خبری چنین والدین را از تبعات قانونی اعمال خویش آگاه ساخته با همکاری قوه های پیشگیری و امنیتی در راستای حفظ امنیت مدنی و اجتماعی تصمیمات موثر اتخاذ گردد.

از طرف جمعی از فعالان فرهنگی -اجتماعی

//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا