اخبار

از نقل‌وانتقالات تا واگذاری مالکیت/ هیچ اولتیماتومی در کار نیست

تراکتور در آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر فوتبال روز گذشته میهمان صنعت‌نفت بود که با یک گل نتیجه را به حریف خود واگذار کرد. این باخت در روز غیبت چند بازیکن اصلی تراکتور انتقادات زیادی را به دنبال داشته و بار دیگر تی‌تی‌ها را از شرایط تیم محبوب‌شان نگران کرده است. به همین بهانه، خبرنگار ما امروز در باشگاه تراکتور حضور یافته و با «میرمعصوم سهرابی» مدیرعامل این باشگاه در مورد مسائل مختلف تیم تراکتور به گفت‌وگو نشست. سهرابی در این مصاحبه از بازگشت خود به مدیریت باشگاه تا نقل‌وانتقالات و واگذاری مالکیت صحبت کرد که متن اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

مدیریت حواشی در نخستین گام

روزی که دوباره وارد باشگاه شدم متاسفانه وضعیت خوبی حاکم نبود و تراکتور شرایط نگران‌کننده‌ای داشت. از نتایج ضعیف تا حواشی زیاد؛ به همین خاطر در اولین گام سعی کردیم حواشی را از تیم دور کنیم و فضا را به نحوی مدیریت کنیم که آرامش در باشگاه برقرار شود.

مجبور شدیم برای جذب بازیکن تا نیم‌فصل صبر کنیم

پس از جلساتی که با آقای سولدو داشتیم، تصمیم گرفتیم هم کادر فنی و هم ترکیب تیم را تقویت کنیم. در همین راستا، با درخواست سرمربی تیم یک مربی بدنساز را به جمع کادرفنی اضافه کردیم و پس از آن به دنبال جذب بازیکن بودیم که متاسفانه پنجره نقل‌وانتقاداتی باشگاه از طرف سه بازیکن خارجی با اسامی حمزاوی، اروین و فورچونه بسته شد و همین کار را برای جذب بازیکن مشکل کرد و مجبور شدیم تا نیم‌فصل صبر کنیم.

مشکل پنجره را در کمترین زمان حل کردیم

با توجه به شرایط تحریمی کشورمان، انتقال پول از طریق سیستم بین بانکی یا همان «سوئیفت» بسیار سخت بود چراکه هم باید پول در حساب بازیکنان قرار می‌گرفت و هم از طرف وکیل آن‌ها تایید و اعلام وصول می‌شد. این پروسه حداقل یک ماه تا ۴۰ روز زمان می‌برد که خوشبختانه با حمایت مالک و تلاش تیم حقوقی باشگاه پرونده‌های خارجی و داخلی را در کمترین زمان و با حداکثر سرعت مختومه کردیم و پنجره باز شد.

نحوه توافق با منصوریان

متاسفانه در فاصله دو روز به پایان نقل‌وانتقالات پنجره تیم دوباره توسط آقای منصوریان بسته شد که بلافاصله شخصاً در تهران حضور یافته و با انجام مراحل اداری این مشکل را مرتفع کردیم. بر اساس توافق دوجانبه، ۶۰ درصد بدهی باشگاه به آقای منصوریان و دستیاران ایشان به صورت نقد و ۴۰ درصد باقی مانده نیز با صدور چک دو ماهه پرداخت شد.

تشریح فعالیت باشگاه در نقل‌وانتقالات

در جلساتی که با کادرفنی برگزار کردیم، آقای سولدو خواهان جذب دفاع راست، مدافع وسط، هافبک و مهاجم در نقل‌وانتقالات شدند. در همین راستا، مکاتبات متعددی با باشگاه‌های سپاهان، استقلال، پیکان، ذوب‌آهن و مس رفسنجان انجام دادیم تا بازیکنان مورد نظر را به خدمت بگیریم. ما در این پست‌ها اولویت اول و دوم داشتیم که توانستیم ۴ نفر را جذب کنیم. همچنین درخواست جذب رضا میرزایی، میلاد جهانی، میثم تیموری و امین قاسمی‌نژاد را ارائه کرده بودیم که متاسفانه با مخالفت باشگاه‌ها روبرو و امکان حضورشان میسر نشد.

سرمربی بخواهد بازیکن خارجی می‌گیریم

ما برای این پست‌ها با دو بازیکن خارجی از کشور صربستان هم مذاکره کردیم و علیرغم مکاتباتی که انجام دادیم، رضایت‌نامه این بازیکنان صادر نشد. از طرفی، با یک بازیکن برزیلی به توافق رسیده بودیم و باشگاه مبداء در حال صدور رضایت‌نامه بود که سرمربی تیم در روز آخر ترجیح داد از بازیکن داخلی استفاده کنیم. ما سه سهمیه فیفا شامل ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال و یک بازیکن بزرگسال داریم که اگر بازیکنی مدنظر کادرفنی باشد، در راستای تقویت تیم اقدام خواهیم کرد.

معاوضه بازیکنان به ضرر ما بود

 

خوشبختانه هم پنجره به موقع باز شد و هم بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کردیم. جذب بازیکن در نیم‌فصل بسیار سخت‌ است چراکه تیم‌ها حاضر به از دست دادن بازیکنان باکیفیت خود نمی‌شوند. البته بحث معاوضه بازیکن هم وجود داشت که چون درخواست باشگاه‌های مقابل به ضرر ما تمام می‌شد و با سیاست باشگاه همخوانی نداشت، منتفی شد. سیاست ما در نقل‌وانتقالات حفظ بازیکنان موجود و جذب نفرات مدنظر کادرفنی بود و علت تاخیر در جذب بازیکنان نیز پروسه مذاکرات بود که وقت‌گیر شد.

 

استقبال زنوزی از واگذاری باشگاه

 

آقای زنوزی از درخواست واگذاری باشگاه استقبال و اعلام کرد‌ه‌اند تا مادامی که مالکیت باشگاه را بر عهده دارند از تیم حمایت خواهند کرد. ایشان بخاطر دین خود به مردم آذربایجان و از روی علاقه در حد توان از تراکتور حمایت می‌کنند. اما در ادامه با توجه به اعتراضاتی که وجود داشت، اعلام کردند که تابع تصمیم مسئولان استان هستند. تراکتور متعلق به هواداران است و آقای زنوزی همیشه می‌گویند که به عنوان طرفدار در کنار تیم هستند نه مالک باشگاه و آماده‌ هستند تا در راستای مطالبات هواداران و ارتقای شرایط تیم اقدام نمایند.

 

تا امروز پول کمی به باشگاه تزریق شده است

 

در همین رابطه جلساتی در مجلس برگزار و قول‌هایی داده شد تا در صورت رضایت مالک باشگاه، واگذاری انجام شود. آقای زنوزی موافقت خود را برای انتقال مالکیت اعلام کردند اما متاسفانه این انتقال انجام نشد. در ادامه قرار بر این شد تا پولی به باشگاه تزریق و پنجره نقل‌وانتقالات باز شود که تا امروز فقط مقدار کمی از این پول پرداخت شده است. با این حال، آقای زنوزی برای گشودن پنجره اقدام کردند و درصدی از قراردادها نیز پرداخت شد تا مشکلی برای حفظ بازیکنان نداشته باشیم.

 

انتقال مالکیت در فصل جاری عملی نیست

 

آقای زنوزی آماده واگذاری مالکیت باشگاه هستند لیکن این کار زمانبر است و به نظرم تا پایان فصل عملی نخواهد بود. البته قرار شده تا شرکت مس آذربایجان تأسیس و باشگاه به این شرکت واگذار شود، اما همانطور که گفتم فرآیند انتقال مالکیت نیاز به زمان دارد.

 

امیدواری به آینده تراکتور

 

معتقدم تیم در بازی با گل‌گهر امیدوارکننده ظاهر شد و از لحاظ فنی و نظم تاکتیکی عملکرد قابل قبولی داشت. امیدوارم با اضافه شدن نفرات جدید و تقویت تیم و رسیدن بازیکنان به آمادگی بدنی مطلوب، روند تیم بهتر شده و نتایجی کسب کنیم که در شان تیم تراکتور و هواداران باشد و در سال آینده نیز با تقویت مناسب به رتبه خوبی دست پیدا کند.

 

اولتیماتوم به کادرفنی صحت ندارد

 

هیچ اولتیماتومی به کادرفنی نداده‌ایم. ما سعی کردیم به کادرفنی فشار وارد نکنیم تا تیم با روند عادی و حفظ آرامش به کارش ادامه دهد. فکر ما این نیست که خدایی ناکرده با ایجاد حاشیه و فشار روانی به تیم استرس وارد کنیم بلکه سعی می‌کنیم آرامش، تمرکز و انگیزه کادرفنی و بازیکنان را افزایش دهیم تا بتوانیم حداکثر بازدهی را داشته باشیم و به نتایج مطلوب برسیم.//اناج

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا