اخبار

رییس شبکه بهداشت: ۳۹ کرونایی در شهرستان اهر بستری شدند

دکتر محممد میرزاپور روز شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: میانگین مراجعین سرپایی بیمارستان با علائم کوید روزانه بیش از ۲۵۰ نفر بوده که با احتساب مراجعات به مطب ها و مراکز خصوصی و غیره و با توجه به شیوع گسترده سویه ی امیکرون می توان گفت بیش از ۲ هزار نفر در روز به این ویروس مبتلا می شوند.

وی افزود: هر کس علائم سرماخوردگی شامل سرفه،آبریزش بینی،درد و سوزش گلو،علائم گوارشی،تب،سردرد و بدن دارد، به طور قطع مبتلا به سویه اُمیکرون بوده و باید خود را قرنطینه کند.

میرزاپور گفت: برای تشخیص نیازی به تست نیست و نتیجه منفی باعث اطمینان کاذب خواهد شد؛ تغذیه مناسب و استراحت نقش اساسی در بهبودی دارد و در صورت تشدید علائم یا عدم بهبودی به پزشک خود مراجعه کنید.

رییس شبکه بهداشت و درمان اهر افزود: مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد مبتلا به سرطان و تحت شیمی درمانی، بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی، افراد مصرف کننده داروهای تضعیف کننده ی ایمنی و کودکان جزو گروه های پرخطر بوده و به محض علامت دار شدن به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مرگ کودکان نیز در این بیماری گزارش شده است، ادامه داد: تمام افراد بالای پنج سال که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند، باید نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند؛ افرادی که در فاز فعال بیماری کوید هستند، چهار تا ۶ هفته بعد باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

میرزاپور خاطر نشان کرد: متاسفانه این بیماری به شدت مسری بوده و حتی با وجود استفاده از ماسک و در صورت تماس با فرد بیمار به کرونا مبتلا خواهید شد؛ بر این اساس گروه های پرخطر تا حد امکان به بیرون از منزل تردد نکنند و هر کس علامت دار بود، خود را قرنطینه کند.

وی گفت: سیستم دولتی و خصوصی پاسخگوی این حجم از بیمار طی هفته های آتی نخواهد بود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا