اخبار

در گزینش و استخدام افراد در شهرداری تجدید نظر شود/کاهش هزینه جاری و افزایش هزینه عمرانی

در گزینش و استخدام افراد در شهرداری تجدید نظر شود/کاهش هزینه جاری و افزایش هزینه عمرانی
در جلسه امروز شورای شهر تبریز ابتدا از مبارزین انقلابی و خانواده شهدای دوران انقلاب تجلیل به عمل آمد. در ادامه غلامرضا احمدی در خصوص ویدیو منتشرشده از بدرفتاری مامور شهرداری با یک دستفروش اظهار داشت: روز گذشته فیلمی از برخورد غیرقانونی و غیرانسانی پخش شد که شهرداری به هیچ وجه نمیخواهد چنین برخوردی در این مجموعه باشد.

وی ادامه داد: چنین رفتارهایی سبب لکه دارشدن کرامت انسانی، جریحه دارشدن احساسات مردم و مخدوش شدن چهره نیروهای شهرداری است، شایسته است ضمن برخورد قاطع‌، جدی و صریح با این رفتارها شود جهت جلوگیری، این رفتارها علت یابی شود.

نائب رئیس شورا با بیان اینکه در گزینش و آموزش باید تجدید نظر شود،گفت: باید اقداماتی انجام شود که شاهد تکرار چنین رفتارهایی نباشیم.

وی ادامه داد: عموم مردم انتظار دارند تدبیری شود که در شهرمان شاهد هرچند معدود این اتفاقاتی نباشیم و همکاران ما در شورا و شهرداری چنین رفتارهایی را محکوم می‌کنند.

در ادامه بررسی دستورجلسه دوم یعنی طرح یک فوریتی اعضا در خصوص آئین نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز در دستور کار قرار گرفت که اعضا با ماده ۹ شامل این توضیح: کسانی که عضو هیئت مدیره واحدهای تابعه شهرداری تبریز و شرکت‌های انحصاری هستند، به هیچ وجه حق دریافت مبلغی از این عضویت ندارند، موافقت کردند.

در خصوص ماده ۱۰: شهرداری موظف است ظرف شش ماه از ابلاغ این مصوبه مشخصات کامل مدیران شامل حقوق و مزایا را در سامانه منتشر کرده و بروزرسانی کنند، علیرضا نوای باغبان ابراز داشت: بهتر است این اطلاعات را در خصوص تمام کارکنان شهرداری تبریز منتشر کنیم.

شهرام دبیری هم در این خصوص عنوان کرد: منظورمان از مدیر کدام مدیران است؟ در کدام شهر ایران این اتفاق قبلا رخ داده است؟

روح الله رشیدی هم در پاسخ اظهار داشت: در قانون منظور از مدیران کسانی است که توسط شهردار منصوب شده‌اند و در حال حاضر شهرداری تهران چنین کاری را انجام داده است.

حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر هم در این باره عنوان کرد: وقتی اطلاعات تمام کارکنان منتشر شود شکاف پرداختی بین مدیر و کارمند مشخص می‌شود، اگر فقط اطلاعات مربوط به مدیران را منتشر کنیم این شکاف مشخص نمی‌شود.

در نهایت با موافقت اعضای شورا این ماده به تصویب رسید.

همچنین بند ۱۱ با عنوان انتصاب بستگان اعضای شورای شهر تبریز در عنوان مدیریتی در شهرداری تبریز و شرکت‌های تابعه باید به اطلاع شورا برسد هم با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

بررسی ماده ۱۳ باعنوان، در صورتیکه مدیران تا دو سال پس از پایان خدمت در شرکت‌های تجاری یا غیرتجاری در جایگاه مدیریت یا هیئت مدیره باشند یا صاحب بیش از ۵ درصد سهام باشد، شهرداری اجازه ثبت قرارداد ندارد انجام شد که دبیری در این خصوص اظهار داشت: چرا باید کسی که خودش بازنشسته شده و عضو شرکت دیگری است را به دلیل سابقه در شهرداری از همکاری محروم کنیم؟

در نهایت این ماده با رای موافق پنج عضو شورا و مخالفت ۸ عضو شورا به تصویب نرسید.

در ادامه پرویز هادی در خصوص وضعیت آتشنشان مصدوم در تبریز اظهار داشت: آقای صالح امانی، که جانشان را برای مردم فدا کرده‌اند امروز روی تخت بیمارستان هستند و وضع مالی خوبی هم ندارد، ما برای این آتشنشان فداکار مصوبه‌ای داشته‌ایم که متاسفانه اتفاقی رخ نداده است.

حجت الاسلام رسول برگی هم با بیان اینکه متاسفانه در آستانه عید انفجار در عباسی ما را ناراحت کرد، گفت: چون اعلام شد که این اتفاق به دلیل انفجار ترقه بود، ما هم به صراحت این موضوع را مطرح می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه سه فرزند یک خانواده در چنین حادثه‌ای جانشان را از دست بدهند، قلب انسان را به درد می‌آورد و خواهش می‌کنم رسانه‌ها و صداوسیما درباره خطرات این موضوع مردم را آگاه کنند.
دستور جلسه بعدی سخنرانی میان دستور دبیر شورای شهر تبریز بود که احد صادقی با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: معتقدیم دشمنان توان ضرر به انقلاب ندارند و چالش اصلی انقلاب اسلامی شناخت صحیح انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین و مهمترین مساله شهرداری اقتصاد شهر است، گفت: در این حوزه هر چه به ذهنمان رسید و در بودجه هم پیش بینی میشود کاهش هزینه‌های جاری و افزایش درآمد است، کاهش هزینه جاری هم باید در حوزه عمران هزینه شود.

عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: سیستم حسابداری که در شهرها وجود دارد نیاز به مرمت دارد، اینکه بودجه عملیاتی ببندیم نیازمند سیستم مالی جامع است، اینکه دیروز گفتند بودجه ربطی به امور مالی ندارد من تعجب کردم که مگر چنین چیزی ممکن است.

وی ادامه داد: این سیستم جامع باید سبب ارزیابی عملکرد شود که اگر مدیری نیاز به تنبیه و تشویق دارد، مشخص شود، مدیریت شهری امروز درآمدش از جیب مردم است و باید دقت کنیم که به همین دلیل عابربانک برخی دستگاه‌ها تبدیل نشویم.

صادقی تاکید کرد: در بودجه هدفمان رفع نیازهایی است که منجر به توسعه عدالت باشد، مدیران شهرداری هم به پروژه‌های زودبازده که قابل لمس برای مردم است، بپردازند.

در ادامه این جلسه با استعفای حجت الاسلام برگی از کمیسیون ورزش، شهرام دبیری با رای اعضای شورا به عضویت این کمیسیون درآمد.

دستور جلسه بعدی پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌های درون شهری تبریز بود که باغبان در این خصوص اظهار داشت: کمیسیون به دلیل افزایش قیمت‌ها با افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها موافقت کرده و اگرچه این ۳۰ درصد جبران مشکلات رانندگان نیست اما باید مردم را هم در این موضوع رعایت کرد.

در نهایت اعضای شورا با افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها در سال آینده موافقت کرد.

در ادامه روح الله دهقان‌نژاد در خصوص موضوع اشتغال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در شهرداری تبریز اظهار داشت: بر اساس نامه دانشگاه آزاد هرگونه اشتغال اعضای دانشگاه آزاد در شهرداری‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: این کار غیراخلاقی است که ما دو مدیر را از دانشگاه آزاد آورده و آنها را به حال خود رها کنیم، متاسفانه اینکه از این دو مدیر حمایتی نکنیم و آنها را به حال خود رها کنیم کم کاری شهرداری است.

حجت الاسلام برگی هم در این خصوص عنوان کرد: نامه‌ای که من به شهردار در این خصوص نوشتم شهردار تبریز پاسخ داد که آقای جوانعلی آذر خودشان باید این مساله را حل کنند.

وی ادامه داد: خانم غفوری هم سوالات کتبی را مطرح کرده‌اند که باید شهردار تبریز روز چهارشنبه به آن پاسخ دهند.
//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا