اخبار

کتاب‌های «معجزنشان» و «سرباز سفید» در تبریز رونمایی می‌شوند

سیدمحمدحسین بلاغی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: کتاب «سرباز سفید»، مجموعه داستان کوتاه با محوریت شهید سلیمانی بوده که نویسنده آن ساسان ناطق و ناشر آن سوره مهر بوده و در قطع رقعی چاپ شده است.

وی اظهار داشت: کتاب «معجزنشان» نیز شامل ۴۰ خاطره از ۴۰ رزمنده و فعال دوران جنگ تحمیلی و انقلاب از همه اقشار بوده که از سوی حوزه هنری استان تولید شده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از این کتاب ها در آیین سی و سومین شب خاطره حوزه هنری استان رونمایی می شود، گفت: این آیین همزمان با سالگرد عملیات «کربلای ۵» با عنوان «کربلایی‌ها» در تبریز برگزار می شود.

بلاغی، ادامه داد: در این آیین که فردا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار می شود، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه رزمندگان عملیات کربلای پنج به خاطره گویی از این دوران می پردازند.

وی یادآوری کرد: این آیین با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و سایر ارگان های مرتبط برگزار می شود.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، عملیات کربلای پنج، ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد و تا بیست و پنجم اسفند همان سال به طول انجامید.

نهاد اصلی در این عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و توپخانه هوانیروز ارتش را در کنار خود داشت.

در این عملیات بیش از ۳۰ هزار نفر از نیروهای متجاوز عراقی کشته و بیش از ۲ هزار نفر به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا