اخبار

کاهش مشکلات ترافیکی شهر مراغه نیازمند همکاری همه سازمان‌هاست

ناصر رحمتی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: در راستای اجرای مصوبات و طرح های ساماندهی ترافیک شهری، نه تنها شهرداری و شورای شهر، بلکه سایر دستگاه های شهرستانی دخیل هستند.

وی اضافه کرد: وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی جامعه و کاهش درآمدهای شهری موجب شده که کمتر به توسعه زیرساخت‌ها و امکانات حمل و نقل شهری پرداخته شود.

وی گفت: ترافیک سال های اخیر شهر مراغه به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه و عدم ظرفیت مناسب خیابان‌های شهر بیش از پیش تشدید شده است.

وی افزود: برای رفع معضل و مشکل ترافیک شهری مراغه شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری با همگرایی لازم برنامه ریزی مدونی انجام می دهند.

وی با تقدیر از تلاش کارکنان خدمات شهری شهرداری در روزهای برفی اخیر اضافه کرد: زحمات این تلاشگران خدوم در سخت ترین شرایط جوی که زمینه ساز آسایش شهروندان هستند، شایسته قدردانی است.

ماشین آلات خدماتی شهرستان جوابگوی نیازها نیست

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: هم اکنون ماشین آلات خدماتی شهرستان جوابگوی نیازها نیست.

ابراهیم خوش رفتار افزود: با وجود تلاش های معاونت حمل و نقل شهرداری، زیرساخت های حمل و نقل عمومی جوابگوی شهروندان نبوده و نیازمند نوسازی است.

وی اضافه کرد: با این وجود با رایزنی های فراشهرستانی شهردار و اعضای شورای شهر گام های موثری برای خرید و رفع کمبود اتوبوس های عمومی شهر انجام شده و به زودی بخش مهمی از کمبودها در این زمینه مرتفع خواهد شد.

بهمن محمودی با بیان اینکه از مجموع ۱۹ اتوبوس عمومی، ۱۴ دستگاه متعلق به بخش خصوصی است افزود: هم اکنون ناوگان اتوبوس های عمومی شهر فرسوده بوده و نیازمند بازسازی است.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل با پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری اقدام به خرید اتوبوس های جدید و اجرای تعمیرات اساسی هشت دستگاه اتوبوس شده تا به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شوند.

وی اضافه کرد: برای رفع نیازهای حمل و نقل عمومی شهر نیاز به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که برای تامین آن باید از منابع اعتباری استانی و کشوری استفاده شود.

وی افزود: همچنین در راستای رفع بخشی از ترافیک شهری،طرح ساماندهی تاکسی های درون شهری در حال مطالعه بوده و به زودی اجرایی می شود.

اجرای طرح گردشی برای تاکسی های درون شهری برای آسایش شهروندان ضروری است

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر مراغه گفت: با توحه به تعدد تاکسی ها در شهر مراغه اجرای طرح گردشی برای تاکسی های درون شهری در قالب ساماندهی آنها برای آسایش شهروندان ضروری است.

رقیه سعیدی افزود: برای رفع مشکل ترافیکی شهر و رفاه شهروندان، مسافرگیری تاکسی های درون شهری در تمامی نقاط به صورت متوازن انجام شود.

۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر ماشین آلات خدمات شهری نیاز است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر ماشین آلات خدمات شهری نیاز تا برای خدمات رسانی فعال نگه داشته شوتد.

رضا عسکری افزود: با توجه به نیاز بخش خدمات شهری به ماشین آلات خدماتی، برخی از خودروهای خدماتی و عمرانی نیاز به تعمیر اساسی دارند.

 

وی ادامه داد: براین اساس باید قبل از فصول بارش، توجه ویژه ای به نوسازی و بازسازی ماشین آلات خدماتی شود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا، شورای اسلامی و مدیریت شهری مراغه تلاش و اهتمام جدی برای نوسازی ناوگان خدمات شهری و حمل و نقل عمومی دارد.

 

وی افزود: با توجه به برخی کمبود امکانات در زمینه ماشین آلات خدماتی، شاهد تلاش های شبانه روزی کارکنان خدمات شهری در روزهای اخیر هستیم که جای بسی تقدیر دارد.

 

تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر ماشین آلات خدماتی و اتوبوس ها

 

رئیس کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: در روزهای اخیر  ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر ماشین آلات خدماتی و اتوبوس ها از سوی شهرداری تخصیص یافته است.

 

الناز پاکرو افزود: در راستای رفع برخی کمبودها در بخش خدمات شهری و حمل و نقل، ۱۵۰ میلیون تومان برای تعمیر ماشین آلات خدماتی و ۲۵۰ میلیون تومان برای تعمیر اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

//ایرنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا