اخبار

یک هزار و ۵۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی در دوره‌های حفظ و قرائت قرآن آموزش دیدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه سال جاری یک هزار و ۵۰۰ نفر در این استان به صورت حضوری یا از طریق فضای مجازی در حفظ و قرائت قرآن آموزش دیدند.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این افراد شامل رده‌های سنی مختلف کودکان تا بزرگسالان هستند که با شرکت در دوره‌های آموزشی این اداره کل آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: امسال برای ۱۲۰ قاری و ۴۵۰ نفر حافظ یک جز تا کل قرآن خواهران و برادران در استان نیز که در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، دوره‌های سطح ارتقا در زمینه‌های قرائت و حفظ قران برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در راستای تقویت و ارتقای سطح صوت و لحن قاریان و حافظان استان این اداره کل کارگاه‌های قرآنی برگزار می‌شود، یادآور شد: سومین دوره از این کارگاه آموزشی در راستای ارتقای سطح قرائت حافظان و قاریان با تدریس «شاه‌میوه» در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: این کارگاه حاصل کار مشترک بین مرکز قرآنی اداره کل اوقاف استان با مجمع قاریان تبریز بوده و از ظرفیت اساتید مطرح قرآنی بهره گرفته می‌شود.

وی با اشاره به کسب رتبه اول چهل و چهارمین مسابقات قرآنی کشور از سوی سینا طباخی، قاری مطرح تبریزی در سال جاری بیان کرد: در دو دوره‌ی گذشته این کارگاه آموزشی صوت و لحن، قاریان و حافظان استان توانستند رتبه‌های خوبی را در مسابقات قرآنی کشور و بین المللی کسب کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: این اداره کل تلاش می‌کند تا با همکاری بیش از ۱۳۰ موسسه قرآنی استان با برگزاری کارگاه‌ها و بهره‌گیری از اساتید برجسته کشور، سطح کیفی قاریان را ارتقا دهد.

به گزارش باش خبر ، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی، وی در پایان تاکید کرد: در سال جاری ۳۶۰ قاری و حافظ یک جز تا کل قرآن خواهران و برادران در مسابقات مختلف قرآنی در این استان شرکت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا