اخبار

امام جمعه اردبیل: برای شیعه واقعی بودن باید هزینه پرداخت کرد

آیت الله سید حسن عاملی روز پنجشنبه در جمع عزاداران شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان میانه، با اشاره به حوادث پس از ارتحال پیامبر(ص) و تلاشهای شبانه روزی حضرت زهرا(س) در اثبات ولایت و دفاع از جایگاه ولایی امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: آن حضرت جان خود و فرزندش محسن را در راه ولایت هزینه کرد و الگویی ماندگار برای کسانی شد که ادعای شیعه بودن دارند.

وی با بیان اینکه خطبه های حضرت زهرا(س) اقیانوسی از علم، معنا و معرفت بود، نقش آن حضرت در اثبات ولایت علی(ع) را بی بدیل توصیف کرد و افزود: زهرا(س) با نثار جان خود نشان داد که شیعه در برابر استکبار، ظلم و زور، جسمش را فدا می کند ولی حاضر نمی شود زیر بار زور رفته و مجد و عزتش را فدا کند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مرگ ذلیلانه قذافی، صدام، مُرسی و امثال آنها به سبب تعظیم بر استکبار، متذکر شد: امام حسین(ع) و یارانش هم به محاصره استکبار افتادند ولی هرگز عزتشان را فدا نکردند و شهادت در راه حق، نام و نهضتشان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: گذر زمان همه چیز را می پوساند و از بین می برد ولی حرکت در مسیر حق و شهادت در این راه، غبار کهنگی و فرسودگی نگرفته و در حصر زمان و مکان، ارزش و رنگش را نمی بازد.

آیت الله عاملی دیانت بدون سیاست را دیانتی ابتر توصیف کرد و ولایت مداری همراه با قبول ستم و تحت سلطه استکبار قرار گرفتن را ولایتمداری پوچ تلقی کرد .

وی تاکید کرد: الگوی عملی ما باید سیره معصومین(ع) باشد؛ آنها جان، مال و خانواده خود را فدا کردند ولی هرگز حاضر نشدند ذره ای از مسیر حق، تنازل کرده و دست بیعت به مستکبران دهند.

آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با روضه خوانی بهلول داداشی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سینه زنی مردم در مسجد جامع میانه برگزار شد.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا