اخبار

همه عالم‌ حیران بر وجود حضرت فاطمه (س) هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به فضیلت‌ها و معرفت‌های حضرت فاطمه (س)، گفت: همه عالم حیران بر وجود فاطمه (س) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در آیینی در محل امامزاده سید محمد کججانی تبریز، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: بلندپروازترین و تیزپروازترین اندیشه بشر در شناخت ایشان، متحیر است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، وی افزود: امام صادق (ع)، پایه گذار مکتب جعفری که بالغ بر ۴۰۰۰ شاگرد مثل جابر ابن حیان در این مکتب تربیت یافته‌اند، در خصوص مفهوم سوره قدر، می‌فرمایند: قدرخود پروردگار متعال و شب، حضرت فاطمه (س) است. هر کس بخواهد به حقیقت شب قدر دست یابد باید به وجود حضرت فاطمه (س) معرفت بیابد.

وی با بیان این‌که شهادت به رسالت پیامبر (ص) و ولایت امیرالمومنین (ع) در اذان و اقامه جزو شعائر شیعیان است، افزود: علامه حسن زاده روایت می‌کرد که روزی قبل از اقامه نماز و پس از قرائت اذان، در مقابلش دستی ظاهر شد و در مقابل دیدگانش نوشته‌ای آمد، پس از آن بود که در اذان و اقامه، بعد از گفتن شهادت به پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع)، به حجت بودن حضرت فاطمه (س) بر معصومان (ع) نیز شهادت می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت جلوه شریعت و مقام اثبات است و برای رسیدن به حقیقت رسالت، معبری جز گذرگاه ولایت نیست. استمرار رسالت نبودی با ولایت علوی بوده است.

وی با اشاره به نزول قرآن در شب، اظهار کرد: استمرار رسالت نبوی و ولایت علوی از دامن فاطمه (س) بوده است. اگر ظرف تجلی و نزول قرآن صامت شب است، دامن فاطمه (س) نیز ظرف تجلی قرآن ناطق است.

حسینی، در ادامه با اشاره به وصیتنامه ۱۱ صحفه‌ای حاج قاسم سلیمانی و معرفت ایشان به اهل بیت (ع)، افزود: وقتی کودک ۱۲ ساله‌ای از یک روستای کوچک به قصد کارگری به شهر کرمان می‌رود و بعد به قافله انقلاب می‌پیوندد، به دریای معرفت اهل بیت (ع) وصل است که هنگام شهادتش ۲۲ میلیون دلداده پابه پای پیکر پاکش اشک ریختند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام صمد خلیلی، مدیر امامزاده سید محمد کججانی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در این مراسم که هرسه شنبه در این امامزاده برگزار می‌شود، این هفته به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌ایی با مداحی، سخنرانی و محفل انس با قرآن همراه پخش ۲۰۰۰ هزارپرس غذای گرم بین اقشار مختلف مردم عزادار اجرا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا