اخبار

راستی‌آزمایی ادعاهای مدیرعامل تراکتور/ یکی به میخ، چند تا به نعل!

پس از انتشار دو نامه مربوط به نقل‌وانتقالات پیش‌فصل باشگاه تراکتور، شامگاه روز گذشته میرمعصوم سهرابی مدیرعامل این باشگاه روی خط تلفنی برنامه موج ورزش شبکه استانی سهند حضور یافته و به این دو نامه واکنش نشان داد.

صحبت‌هایی که بازتاب زیادی داشته و به همین بهانه در این گزارش، اظهارات مدیرعامل باشگاه تراکتور در جواب این دو نامه را مورد راستی‌آزمایی قرار داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

* مدیرعامل باشگاه تراکتور ابتدا در مورد نامه دوم اعلام کرد که فاقد تاریخ و شماره بوده و با لوگوی یا سربرگ متفاوت نگارش یافته و نهایتا عنوان نمود که از نظر او و هیات مدیره و مالک باشگاه درست نیست.

در این مورد باید گفت تاریخ در کنار امضای فیروز کریمی‌درج شده و صرف اینکه در بالای صفحه نیست، نمی‌تواند دلیلی بر عدم وجود تاریخ در نامه باشد. ضمن اینکه این نامه دستخط شخص فیروز کریمی‌بوده و صحت و سقم آن از سوی نزدیکان او تایید شده است. از سوی دیگر سهرابی از کلمه «جعلی» که دارای بار حقوقی بوده و می‌توانست تکذیب کننده صحت نامه باشد استفاده نکرد پس می‌توان نتیجه گرفت که مدیرعامل تراکتور نامه دوم را تایید نکرد اما رد نیز نکرد.

* مورد دوم درباره جذب کاوه رضایی است که سهرابی اعلام کرد “همه می‌دانند این بازیکن در اروپا بازی می‌کند و هیچ وقت به تراکتور نمی‌آمد.”

این ادعا با توجه به شرایط کاوه رضایی در لیگ بلژیک قابل ارزیابی است و با در نظر گرفتن این نکته که کاوه رضایی فوتبال اروپا را به فوتبال کشور ترجیح می‌دهد، پذیرفتنی است.

* مورد سوم در خصوص به خدمت گرفتن فرشید اسماعیلی است که سهرابی مدعی شد این بازیکن در آن مقطع با باشگاه دیگری قرارداد بسته و بازیکن آزاد نبود.

این ادعا درحالی است که با استناد به اخبار رسمی‌منابع داخلی از جمله سایت ورزش سه و خبرگزاری ایرنا، فرشید اسماعیلی در تاریخ ۱۴ مهر ماه به تیم العربی پیوسته است یعنی یک هفته بعد از تاریخ نامه اول و همچنین لیست نامه دوم که به فاصله یک روز از نامه اول منتشر شده است، بنابراین ادعای سهرابی نمی‌تواند درست باشد.

* چهارمین مورد که سهرابی در این گفت‌وگو مطرح کرد، چرایی مخالفت با لیست کریمی‌بود و او بر اساس نامه منتشر شده اعلام کرد مالک باشگاه گفته است بجای جذب بازیکن از باشگاه شمس آذر از بازیکنان جوان و بومی‌باشگاه و استان استفاده شود.

در این خصوص باید دو نکته را متذکر شد: نخست اینکه در آن نامه واکنش باشگاه به «جذب بازیکنان شمس آذر و سایر بازیکنان» بوده است و چرا مدیرعامل باشگاه به سایر بازیکنان اشاره نکرد؟ نکته دوم اینکه، چطور جذب نفراتی مثل سجاد حیدری و هادی حبیبی‌نژاد که در لیست کریمی‌حضور نداشتند ممکن بوده است اما نفراتی که این سرمربی از تیم سابقش شمس آذر درخواست کرده بود، مقدور نبوده است؟ پس این ادعا خلاف واقعیت است.

* مورد بعدی که سهرابی مطرح کرده است، مخالفت با جذب برخی بازیکنان به دلیل احتمال عدم اقبال عمومی‌بوده و او در این خصوص گفت چون جذب این بازیکنان ممکن بود از سوی هواداران مورد پذیرش قرار نگیرد، با استخدام آن‌ها مخالفت شده است.

در این خصوص باید به همان موضوع سجاد حیدری بازگشت که پس از مطرح شدن نام این بازیکن برای حضور در تراکتور با موضع تند هواداران روبرو شد اما با وجود این اعتراضات در نهایت جذب این تیم شد، پس این ادعا نیز مردود بوده و نمی‌تواند درست باشد.

* مورد دیگر درباره اظهارات مدیرعامل باشگاه تراکتور این است که او عنوان کرد مقصر جدایی برخی بازیکنان کلیدی این تیم، سرمربیان بودند و به نوعی توپ را به زمین کادرفنی انداخت.

در این خصوص باید به «حمید بوحمدان» اشاره کرد که نام او در لیست فیروز کریمی‌حضور داشته است و این بازیکن نیز در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد شرایط ماندن برایش فراهم نبود. پس ادعای سهرابی در این رابطه صحت ندارد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا