اخبار

عادی شدن کرایه‌های میلیونی/ اجاره یک خانه معمولی آرزو شده است!

از دو سال قبل و همزمان با شروع کرونا اجاره مسکن در کشور به شکل سرسام آوری افزایش یافت و در نخستین ماه‌های شیوع کرونا به یکباره اجاره خانه دوبرابر شد. با گذشت دو سال از این افزایش قیمت این روزها کرایه خانه در تمام کشور و به ویژه تبریز به قدری بالا رفته که دیدن اجاره‌های میلیونی کسی را متعجب نمی‌کند!

اگر به چندین بنگاه معاملات ملکی و یا یکی از اپلیکیشن‌های اجاره خانه سر بزنید؛ کفِ اجاره مسکن در تبریز یک میلیون تومان است و این اجاره مختص به خانه‌هایی است که در سالهای گذشته کمتر مستاجری حاضر به اجاره آن بود! در حالیکه خانه‌هایی با قدمت بیشتر و در محلات پایین‌تر با رهن ۴۰ تا ۵۰ میلیون و اجاره یک میلیونی یافت می‌شود، در مناطق دیگر شهر اجاره مسکن به صورت میانگین سه میلیون تومان است!

این اجاره‌ها در صورتی است که دریافتی کارگران امسال نزدیک به چهار میلیون تومان می‌باشد و اغلب کسانی که به دنبال اجاره خانه هستند؛ کارگران و کارمندانی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی و مالی در سالهای گذشته توان خرید مسکن نداشته‌اند.

موضوع جالب دیگر مبلغ رهن خانه در تبریز است؛ مستاجرانی که برای کم کردن هزینه‌ها به دنبال رهن خانه در تبریز هستند باید مبالغی بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان را در نظر بگیرند، مبلغی که تا چند سال گذشته با آن می‌توانستد در شهر جدید سهند و حتی تبریز خانه بخرند!

اوضاع شهرهای جدیدی مانند سهند و اندیشه هم متفاوت از تبریز نیست و برخلاف سالهای گذشته که کمتر مستاجری به دلیل دوری راه رغبت به اجاره خانه در این شهرها داشت حالا توانِ اجاره در این شهرها هم آرزو شده است.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا