اخبار

کرونا بهانه دشمن برای ایجاد جنگ روانی در ایران بود

سردار جلیل بابازاده روز جمعه در آیین تجلیل از پرستاران بیمارستان شهید محلاتی تبریز، با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و ایستادگی ایشان در برابر دشمن زمان، افزود: حضرت زینب(س) علاوه بر صبر در برابر مصایب، با عزت و اقتدار در مقابل دشمن نیز ایستاد و همین صبوری و ایستادگی الگویی برای مردم و به خصوص کادر درمان در دوران کرونا شد تا دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه کادر درمان با مجاهدت خود و همراهی مردم افتخار بزرگی برای کشور از آغاز شیوع کرونا تاکنون آفریدند، اضافه کرد: دشمن تلاش داشت ایران را این بار در شرایط کرونایی تحت تاثیر جنگ روانی خود سازد که با این تلاش های شبانه روزی کادر درمان نتوانست به هدف خود برسد.

بابازاده ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس شهدا و ایثارگران در برابر دشمن ایستادند تا وجبی از خاک دست دشمن نیفتد و در زمان کرونا نیز مردم و کادر درمان هر یک بنا به مسئولیت هایی که داشتند به میدان آمدند و جنگ روانی دشمن و مشکلات پیش آمده را شکست دادند.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی پرستاران در التیام بیماران، اظهار داشت: مسئولیت پرستاری وظیفه سنگینی است اما اجر آن نیز نزد خداوند ارزشمند است، چراکه پرستاران اصالت کار خود را در خدمت به مردم می دانند و با شناخت از این وظیفه سنگین، کسوت پرستاری را برای خود انتخاب کرده اند.

بابازاده یادآور شد: به حق روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار انتخاب شده است تا صبوری ایشان در لحظات عاشورا و عزت ایشان در برابر دشمن یادآور این مهم باشد که ایشان با داشتن مصیبت از دست دادن عزیزانش، با اقتدار در برابر دشمن ایستاد و عنوان کرد چیزی جز زیبایی در صحنه عاشورا ندیده است و پرستاران نیز در برابر عملیات روانی دشمنان چنین کردند.

به گزارش ایرنا، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز پرستار، کار حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد را اعجاز خواند و گفت: این شیوه رفتاری آن حضرت الگو امروزی تمامی پرستاران است.

حجت الاسلام ولایی افزود: صبر و ایستادگی حضرت زینب به راستی که برازنده نام پرستاران برای سختی کار شبانه روزی آن هاست.

وی ادامه داد: پرستاران، پرستار جسم ضعیف و التیام بخش روح و روان بیماران هستند تا بتوانند پناه بیمار باشند و محبت آنها موجب بهبودی جسم بیمار نیز می شود.

ولایی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام، گفت: هر کس به انسان بیمار و ضعیف کمک کند خداوند برای او فرشته ای را مامور می کند تا او را از پل صراط عبور دهد و هر کسی قدمی برای بیمار بردارد، نتیجه بخش باشد یا نباشد مانند روزی است که از مادر متولد شده پاک است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا