اخبار

بودجه برای اقدامات پیشگیرانه از بحران‌ها نداریم!

ترکیان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قانون مدیریت بحران، وظایف همه دستگاه‌ها در شرایط اضطراری را مشخص کرده است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید در طول سال، وظایف و مأموریت‌های خود را ارزیابی کنند که در این صورت بسیاری از مشکلات در زمان حادثه قابل حل خواهد بود.

وی همچنین از موافقت سازمان برنامه و بودجه با تصویب یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار پیشگیری در حوزه مدیریت بحران خبر داد و گفت: در طول ۱۵ سال گذشته، تخصیص اعتبارات این حوزه کمتر از ۶ درصد بوده است که با این وضعیت اعتباری، انجام اقدامات پیشگیرانه بسیار دشوار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی هم از ابلاغ دستورالعمل اقدامات احتیاطی فصل سرما از سوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: پایش به‌هنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدارها به گروه‌های ذی‌نفع، شناسایی مناطق پرخطر و اولویت‌دهی به آنها در برنامه‌های کاری، پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تامین انرژی و ذخیره سوخت جایگزین مورد نیاز، پیش‌بینی و تجهیز مکان‌های مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان احتمالی و پیش‌بینی استقرار نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی در مناطق پرخطر و با ریسک بالا از جمله مهم‌ترین مفاد این دستورالعمل است.

محمدباقر هنربر افزود: خوشبختانه بعد از ابلاغ هشدارهای جوی، پیگیری خوبی از سوی دستگاه‌های مسوول صورت می‌گیرد و آمادگی کافی برای مواجهه با مخاطرات احتمالی وجود دارد.

در این جلسه گزارش مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در خصوص تأمین برق در فصل زمستان و مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت جوی استان ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی هم طرح مدیریت مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت استان با فرض وقوع زلزله ۶.۵ ریشتری در شهر تبریز را تبیین کرد.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا