اخبار

پرشورها و خطیبی بازهم به هم رسیدند/ تقابل گل نخورها در تبریز

در ادامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم تراکتور فردا (یکشنبه ۱۴ آذر ماه) از ساعت ۱۵ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف میهمانش آلومینیوم اراک می‌رود. جدال حساسی که با قضاوت «احمد محمدی» داور جوان و جویای نام آغاز خواهد شد.

تراکتور درحالی چهارمین بازی خانگی خود را برگزار خواهد کرد که با فرمان زوانیمیر سولدو روند صعودی داشته و موتور امتیازگیری‌اش در جاده لیگ رفته رفته گرم می‌شود. سرخ‌پوشان دیار آذربایجان پس از حضور سولدو به تیمی‌نفوذناپذیر تبدیل شده‌اند و با این سرمربی کروات‌ بدون گل خورده پیش می‌روند.

در سمت مقابل، آلومینیوم تیم شکست‌ناپذیر رسول خطیبی که فصل را با قدرت آغاز کرده بود و در هفته پنجم به صدر جدول رسید، در دو هفته اخیر روی ریل تساوی‌ بوده است. با این حال، تیم خطیبی در ۷ بازی فقط یک گل دریافت کرده و این موضوع نشان می‌دهد که رسیدن به دروازه این تیم کار آسانی نیست.

اما دو تیم با نتایج مشابه به استقبال هم می‌آیند. تراکتور در هفته گذشته در نبرد با میزبانش فولاد به تساوی بدون گل دست یافت که نتیجه قابل قبولی برای تیم محبوب پرشورها در غیاب مهاجمان گلزنش قلمداد می‌شود؛ در آنسو، آلومینیوم هم مقابل ذوب‌آهن با همین نتیجه متوقف شد تا عاید کار این تیم نیز در جدال با گاندوهای اصفهانی یک امتیاز باشد.

در حال حاضر، تراکتور با ۸ امتیاز در مکان دهم حضور دارد و آلومینیوم با ۱۳ امتیاز پنجمین تیم لیگ است. شاگردان سولدو در بازی فردا به فکر تک رقمی‌شدن هستند و امیدوارند تا سومین برد خود را در خانه جشن بگیرند. یاران خطیبی که یک امتیاز هم برای آن‌ها غنیمت خواهد بود، نیم‌نگاهی به صدرنشینی مجدد دارند، البته برای این کار نیازمند شاهکار هستند و باید با اختلاف بیش از دو گل تراکتور را در خانه‌اش شکست بدهند.

بدون شک، نکته جالب مصاف دو تیم بازگشت رسول خطیبی به تبریز و رویارویی دوباره او با تیم سابقش است. این سرمربی تبریزی فصل گذشته برای دومین بار سکان هدایت تراکتور را در دست گرفت لیکن خیلی زودتر از آنچه که تصورش را می‌کرد و با حواشی فراوان از پشت فرمان این تیم پیاده شد و حالا در حضور دوباره‌اش در آلومینیوم و در بازگشت به شهر خود انگیزه زیادی برای اثبات توانایی‌هایش دارد.

از دیگر تقابل‌های جذاب بازی فردا می‌توان به حضور چند بازیکن سابق تراکتور و فوتبال تبریز در ترکیب آلومینیوم اشاره کرد. میلاد فخرالدینی و علیرضا نقی‌زاده به عنوان یاران مشترک و محمدامین اسدی با سابقه بازی در تبریز برابر تراکتور قرار می‌گیرند. آرش قادری، مدافع تراکتور نیز تنها بازیکن این تیم است که سابقه پوشیدن پیراهن حریف را در کارنامه دارد.

اما سومین تقابل تیم‌های تراکتور و آلومینیوم در لیگ برتر فوتبال درحالی برگزار خواهد شد که در دو رویارویی قبلی سهم هر کدام یک برد بوده است. دو دیدار پیشین دو تیم فصل گذشته برگزار شد که آلومینیوم در بازی رفت در تبریز با یک گل به برتری رسید اما در دور برگشت این تراکتور بود که در اراک به پیروزی ۳ بر یک دست یافت و انتقام سختی از حریف گرفت.

باید منتظر ماند و دید، در روزی که تراکتورِ سولدو به دنبال تصاحب سه امتیاز خانگی است، در جدال با تیم قلدر خطیبی چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و آیا قادر به تحمیل اولین شکست فصل به رقیب خواهد بود یا خیر؟
//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا