اخبارتبریز-1

موافقت اکثریت اعضا با مصوبه قبلی/ نماینده فرماندار: بجای اتهام، مصوبه خود را دقیق بخوانید!

;موضوع احیای سازمان ورزش شهرداری تبریز به یکی موضوعات داغ این روزهای شورای شهر و فرمانداری تبریز تبدیل شده است. اعضای شورای شهر تبریز در جلسه گذشته خود به احیای سازمان ورزش شهرداری تبریز رای دادند و از طرفی فرمانداری تبریز این مصوبه را غیرقانونی دانست.

این موضوع، صبح امروز به یکی از دستورات جلسه شورای شهر تبریز اختصاص پیدا کرد. برگی، رئیس شورای شهر تبریز در جلسه امروز گفت: موضوع احیای سازمان ورزش نبود بلکه بحث بر سر تفکیک سازمان بود. شهرهای دیگر مانند تهران به تازگی سازمان ورزش را راه اندازی کرده‌اند و اگر اعضای شورا موافق باشند در خصوص این مصوبه اصرار داشته باشیم.

شورای قبل به ادغام رای دادیم و امروز به تفکیک

دبیری عضو دیگر شورا در این باره گفته است: چارت، وحی منزل نیست چراکه در گذشته سازمان ورزش وجود داشت و ما در شورای قبلی تصمیم به ادغام گرفتیم و حال می‌توانیم تفکیک کنیم. نامه‌‌ای از وزارت کشور هم آمده که به غیر از فوتبال، دیگر ورزش‌ها، حرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

فرمانداری پاسخ حقوقی بدهد

دهقان‌نژاد، دیگر عضو موافق احیای سازمان ورزش شهرداری تبریز: ما سعی کرده‌ایم که لایحه‌ها را به صورت حقوقی تصویب کنیم و فرمانداری هم باید به صورت حقوقی پاسخ دهد. اینکه تفکیک سازمان فرهنگی ورزشی را به دلیل وجود وزارت ورزش رد می‌کنند مانند این است که بخش‌های عمرانی شهرداری را تعطیل کنیم چراکه ما وزارت راه و شهرسازی داریم!

اَلم شنگه راه نیاندازید

پرویز هادی، از موافقان سرسخت تفیک سازمان ورزش نیز اظهار داشت: متاسفانه برخی در بیرون از شورا الم شنگه راه انداخته‌اند، کسانیکه ورزش شهرداری را نابود کردند حالا با این مساله مخالفت می‌کنند. ما در اینجا موضوع تفکیک را آورده‌ایم در حالیکه فرمانداری احیای سازمان ورزش را رد کرده‌ است. ما برای خودمان چیزی نمی‌خواهیم این طرح برای مردم و جوانان است.

بابایی اقدم نیز در این باره گفت: بهتر است پیش از تصویب چنین لوایحی با فرمانداری جلسه‌ای داشته باشیم تا نظرات را در نظر بگیریم. با چنین وضعیتی اگر به وزارت کشور برود هم این موضوع رد می‌شود.

جواب فرمانداری باید استناد قانونی داشته باشد

یوسف‌زاده، مشاور حقوقی شورای شهر هم در سخنانی گفت: فرمانداری نگاه قیم مابانه به شورا دارد. شورا تفکیک را خواستار است در حالیکه فرمانداری در نامه خود عنوان کرده که شورا شهر مجوز ایجاد سازمان جدید ندارد.

وی افزود: اینکه منابع مالی این موضوع از کجا تامین می‌شود چندان ربطی به فرمانداری ندارد اگرچه کلا این موضوع بار مالی خاصی نخواهد داشت و فقط تفکیک در کار است. در نامه فرمانداری، اصلا به بحث باشگاه اشاره نشده و فقط موضوع سازمان رد شده است در حالیکه شورای شهر، باشگاه و سازمان را جداگانه تصویب کرده است.

مشاور حقوقی شورای شهر تبریز گفت: استناد اصلی فرمانداری دخالت شورا در اجراست در حالیکه این موضوع ساختارسازی است و طبق قانون، حرکت فرمانداری در رد مصوبه شورای شهر باید مستند به قانون باشد.

نماینده فرماندار تبریز: بجای اتهام، مصوبه خود را دقیق بخوانید!

اما تقی زاده، نماینده فرمانداری تبریز در پاسخ به انتقادات اعضای شورا اظهار داشت: در قوانین و مقررات کشور ۱۲ عنوان سازمان مصوب برای شهرداری‌ها مشخص شده است و ما مصوبات را با قانون تطبیق دهیم. در مصوبه شورا دقیقا لفظ احیا آمده و کاش قبل از متهم کردن فرمانداری مصوبه را دقیق بخوانید.

تجمع برای دریاچه ارومیه اغتشاش است برای اصفهان، نه!

رئیس شورای شهر تبریز هم در پاسخ به اظهارات نماینده فرمانداری تبریز گفت: چگونه استان فارس تشکیل سازمان ورزش را تصویب و وزارت کشور نیز تایید کرده است اما در تبریز این امکان وجود ندارد؟ متاسفانه دیدگاهی که همیشه به تبریز وجود دارد ما را عقب رانده است.

وقتی ما برای دریاچه ارومیه تجمع می‌کنیم اغتشاشگریم و وقتی اصفهان تجمع می‌کند، کشاورز هستند. فرمانداری با همان نگاه آقای روحانی که ما نمی‌توانیم پیش می‌رود در حالیکه دوران آقای روحانی تمام شده است!

دهقان‌نژاد نیز گفت: کاش چنین دقتی را که فرمانداری برای سازمان ورزش دارد برای موضوع باسمنج داشت!

در نتیجه بحث بر سر این موضوع، با رای اکثریت اعضای شورا اصرار بر مصوبه قبلی شورای شهر تبریز مبنی بر تفکیک سازمان ورزش یا ایجاد باشگاه شهرداری، تصویب شد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا