اخبارتبریز-1

بزرگ مردانی از جنس هنر

بی سرپرستی و بدسرپرستی کودکان همیشه بعنوان اساسی ترین موضوع اجتماعی مطرح می باشد

بی سرپرستی و بدسرپرستی کودکان همیشه بعنوان اساسی ترین موضوع اجتماعی مطرح می باشد. این کودکان به دلایل متعدد از حمایت خانواده خود محروم اند زیرا ممکن است یک یا همه افراد موثر در تأمین نیازهایشان در زندگی را از دست بدهند. هدف اصلی این مرکز تعلیم و تعلم کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست بوده و هست و دغدغه های مسئولین مرکز نگهداری نسیم همای رحمت، آموزش، ارتقا تحصیلی و علمی، اعتلای شخصیت اجتماعی ومسئولیت پذیری و بالندگی می باشد.

به سراغ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست نسیم همای رحمت تبریز آمدیم تا از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شویم.
حسین سربازی مدیر این مرکز گفت ؛ ضمن تقدیر و تشکر ازهمکاری و مساعدت های بیدریغ مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی سرکار خانم دکتر صحاف و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان آذربایجان شرقی سرکارخانم دکتر منصوری، و کارشناسان شبه خانواده بهزیستی ، در راستای اهداف عالی سازمان بهزيستى، موسسه خیریه نسیم همای رحمت با ايجاد مراكز شبانه ‏روزى در رده سنی 12 تا 18 براى پسران كه به دلايلى به طور دائم يا موقت از سرپرستى مؤثر و باصلاحيت محروم شده اند، سرپناهى مناسب و امن همراه با خدمات و فعاليت‏هاى حرفه‏ اى در جهت سلامت جسمى، اجتماعى، روانى و شرايط رشد و بالندگى معنوى و اجتماعى و علمى، همچنين خودكفايى در زمینه های مختلف اقتصادی براى آنان فراهم آورده است . با اين اقدام، حمايت، حفظ، مراقبت و صيانت از حقوق، كرامت و منافع كودكان و نوجوانان به عنوان اهداف اصلى دنبال مى‏شود. لازم به ذكر است ارائه خدمات تخصصى مطلوب به كودكان داراى مشكلات عاطفى و رفتارى با هدف آماده‏ سازى كودكان و بازگشت آنان به جامعه تحت نظارت سازمان بهزيستى از اهم اهداف اين موسسه است .
وی افزود: این موسسه با برنامه مراقبت همه جانبه و مدون با هدف رفع نیازهای کودکان که بدو پذیرش آنان و با رعایت ضوابط کار تیمی تدوین و هر شش ماه یک بار مرور و مورد بازنگری لازم قرار می گیرد. این برنامه محور مجموعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مرتبط با هر فرزند را تشکیل می دهد. که این امر مهم میسر نخواهد شد جز با همت و تلاش جمعی که امیدواریم با استفاده از پتانسیل های همدیگر شاهد رشد و شکوفایی روز افزون این عزیزان باشیم. ساختمان این مرکز اجاره ای بوده و نیاز مبرم به خیرین محترم داریم تا با این هزینه های سنگین همراه و همدم مان باشند.
وی خاطر نشان کرد: تمامی فرزندان در کنار تحصیل در مقاطع مختلف درسی به تبع استعدادی که دارند دارای مهارت فنی و حرفه ای در یکی از رشته ها ( کنده کاری روی فلزات، باطریسازی، صنعت آسانسورو … ) بوده و هم اکنون در یکی از مراکز امن و دارای تخصص مشغول حرفه آموزی هستند. که آثار دستی فرزندان در چندین نمایشگاه استانی شرکت داده شده و شاهد بازدید کم سابقه همشهریان و هموطنان عزیزمان گردیده است.
همچنین در راستای سلامت جسمانی فرزندانمان در انواع رشته های ورزشی فعالیت مستمر داشته و دارای مدال های طلایی استانی و جهانی در رشته کیک بوکسینگ در کارنامه خود دارند.
تست سلامت و رسیدگی به مشکلات جسمی و روانی بچه های مرکز بصورت مداوم در جهت پیشگیری و درمان این عزیزان می باشد.
شماره کارت مرکز نگهداری موسسه خیریه نسیم همای رحمت
5892101104865742

*733*4*3607977#

خبرنگار ناصر غلامی هوجقان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا