اخبار

احتمال آغاز عملیات ضد تروریستی در قره‌باغ

آرزو نقی‌اف نماینده مجلس ملی آذربایجان درباره آخرین تحولات قفقاز جنوبی، اظهار داشت: اخیراً دولت ارمنستان با یک بحران بسیار جدی مواجه است. موضوعاتی که نیکول پاشینیان به عنوان نخست‌وزیر تعیین کرده است توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا نمی‌شود. در عین حال، مفاد بیانیه سه‌جانبه امضا شده در مسکو حل نشده باقی مانده است.

وی درباره توافقنامه صلح بین ارمنستان و آذربایجان گفت: مشکل در این موضوع مستقیماً به شکاف موجود در دولت ارمنستان مربوط می‌شود. در عین حال، ایده‌های بدخواهانه سیاستمدارانی مانند سرکیسیان و کوچاریان، به ارمنستان اجازه امضای توافقنامه صلح را نمی‌دهد. دیدگاه‌های اخیر روسیه در مورد نقشه‌های مرزی نیز بر این روند تأثیر می‌گذارد. اما آذربایجان به این موضوع بسیار حساس است؛ در عین حال در برابر تحریکات جدی اخیر ارامنه صبور بوده است.

نماینده مجلس ملی آذربایجان تأکید کرد: گشایش کریدور زنگزور، مسائل مربوط به تحدید حدود و مرزبندی، ناتوانی نیروهای حافظ صلح روس در انجام وظایف خود، شورش‌های اطراف آرائیک هاروتونیان رهبر جدایی‌طلبان قره‌باغ و چنین موضوعاتی امروز در دستور کار آذربایجان قرار دارد. با این حال، امضای توافقنامه صلح برای ما اولویت اصلی است. تغییر روز گذشته وزیر دفاع ارمنستان نیز ثابت می‌کند که قدرت نیروهای کنترل‌کننده ارتش در ارمنستان کاهش یافته است. با وجود همه این‌ها، ما بر امضای توافقنامه صلح اصرار داریم. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، حتی ممکن است عملیات ضد تروریستی انجام شود.

//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا