اخبارتبریز-1

ارائه خدمات رایگان سنجش فشارخون و دیابت و مشاوره تغذیه در کلینیک امام‌رضا(ع) تبریز

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از ارائه خدمات رایگان سنجش فشار خون، دیابت و مشاوره تغذیه در کلینیک امام‌رضا(ع) این شهر خبر داد.

محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا دچار بیماری دیابت هستند و معمولا یک نفر از هر دو نفر از بیماری خود آگاه نیست.

وی بیان کرد: اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز به عنوان یکی از شرکای سلامت در جامعه با عقد قرار داد با انجمن دیابت استان و همچنین شرکت نوونوردیسک پارس هشتمین اتوبوس دیابت و چاقی کشور را راه اندازی کرد که هدف از آن شناسایی افراد دیابتیک بود، اما متاسفانه بدلیل بیماری کرونا فعلا فعالیت اتوبوس‌ها در سراسر کشور متوقف شده است .

وی اضافه کرد: همشهریان محترم مبتلا به دیابت می‌توانند با مراجعه به خانه‌های سلامت و فرهنگسراهای تحت نظر اداره سلامت شهرداری نامه معرفی دریافت کرده و از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

حسن‌زاده در خصوص کنترل دیابت نیز گفت: کنترل دیابت نیاز به رعایت نکات و اجرای تغییراتی در سطح زندگی است و با کنترل آن می‌توان به زندگی عادی ادامه داد.

وی با اشاره به تغییر در دنیای دیابت خاطرنشان کرد: امروزه همه می‌دانند که بیماری دیابت متنوع بوده و با این رویکرد نیاز به درمان این بیماری‌ها نیز متفاوت است، اما سرنگ‌های بزرگ جای خود را به قلم‌های انسولین و پمپ انسولین داده‌اند و این نوع‌آوری درمان را برای بیماری دیابت به ارمغان آورده و رویای صد ساله را تحقق بخشید.

به گزارش باش خبر، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی یادآور شد: رویای ما برای یک آینده بهتر از این آینده‌ای است که دیگر نگرانی وجود نداشته و بدون هیچ مشکلی بیماران دیابتی به یک زندگی عادی ادامه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا