اخبار

باز شدن گره ترافیک غرب تبریز با قطارهای اتوبوسی

افزایش استفاده کارگران و کارمندان از قطار برای تردد درون استانی به ویژه در غرب آذربایجان شرقی عملیاتی می شود.

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج،ترافیک سنگین محورهای مواصلاتی منتهی به تبریز به ویژه در غرب این شهر موجب شده تا شهروندان ساعتهای طولانی را برای رسیدن به خانه و محل کار در این محورها تلف کنند.

علاوه بر این وضعیت جاده‌ها و آسفالت این محورها به ویژه در مسیر تبریز به آذرشهر چندان مناسب نیست و مسئولان برای حل این مشکل جایگزینی مسیر ریلی را در نظر گرفته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در این زمینه و با توجه به ترافیک سنگین محورهای غرب تبریز گفت: سیستم حمل و نقل ریلی حومه ای تبریز از چند سال قبل فعال شده و نیاز به تقویت دارد.

جواد رحمتی ادامه داد: روزانه ۳۵ هزار تردد در محور تبریز- آذرشهر، که صنایع بزرگ و شهرک‌‌‌های صنعتی از جمله بزرگترین شهرک صنعتی شمالغرب کشور در آن قرار دارد، انجام می‌شود که نیاز به کنترل و ساماندهی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ترافیک سنگین و حادثه‌ خیز بودن این مسیر، استفاده از سیستم حمل‌ و نقل ریلی حومه‌ا ی از جمله قطار اتوبوسی تبریز به آذرشهر ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود:باید امکان استفاده کارگران واحدهای صنعتی واقع در مسیر غرب تبریز از قطار حومه ‌ای با قیمت مناسب فراهم شود.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های مسوول برای تسهیل تردد در این محور با استفاده از امکانات موجود برنامه ریزی کرده ونتیجه را به شورای حمل و نقل و ترافیک استان منتقل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا