اخبار

ایجاد زباله سوز در تبریز تعیین تکلیف شود/ ضعف شورای شهر تبریز در محیط زیست

اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از طولانی شدن تاسیس دستگاه زباله سوز خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر این موضوع شدند.
، پرویز هادی عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه در زمینه مدیریت پسماند نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های جدید هستیم، اظهار داشت: ایجاد دستگاه زباله‌سوز که از سال‌ها قبل موضوع آن مطرح است باید تعیین و تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان با روش‌های سنتی پسماند تبریز را مدیریت کرد، گفت: امروز دنیا به سمت تفکیک زباله و سیستم‌های بازیافتی قوی رفته که علاوه بر دوست دار محیط زیست بودن ارزش افزوده بالایی نیز دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی پیگیر تعیین تکلیف ایجاد زباله سوز در تبریز است گفت: لازم است کارشناسان تبریزی با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و نیازمندی‌ها را اعلام کنند چرا که کارشناسان خود استان بهتر می‌توانند از نیاز‌های استان و تبریز باخبر باشند.

احد صادقی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه هنوز شورای ششم در زمینه محیط زیست سیاست‌گذاری نکرده است، گفت: باید با سیاست‌گذاری مناسب و مشخص شدن دیدگاه اعضای شورای شهر نسبت به ایجاد زباله‌سوز اقدام کرد.

غلامرضا احمدی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه در خصوص همکاری شهرداری با پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برای ایجاد پروژه‌های مشترک فناوری گفت: لازم است در زمینه‌های هوشمندسازی و نیازهای دانش بنیان با پارک علم و فناوری همکاری شود.

وی با بیان اینکه مراکز دانش بنیان می‌توانند بازوی قوی برای حرکت به سمت هوشمندسازی باشند، گفت: شهرداری از این پتانسیل‌ها غافل نماند چراکه این عزیزان توانمندی‌بسیار بالایی دارند.

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون، کارشناسان، مدیران شهرداری و نمایندگان شرکت‌های فعال در زمینه زباله سوز برگزار ‌شد در خصوص نحوه مشارکت و چگونگی فرآیند همکاری شهرداری و این شرکت ها برای ایجاد زباله سوز در تبریز گفتگو شد. //فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا