اخبار

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان در مراغه آغاز شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان در این شهرستان آغاز شد.

اصغر تنومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به اینکه کادر درمان در محیط پرخطری مشغول به کار بوده و از زمان واکسیناسیون کادر درمان مدت زمان زیادی گذشته است براساس دستورالعمل وزارت بهداشت کادر درمان دوز سوم یا یادآور را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: براساس این دستور العمل، دوز یادآور برای همکارانی تزریق خواهد شد که از زمان تزریق نوبت دوم آنها ۶ ماه گذشته باشد.

وی گفت: براین اساس، کارکنان خط اول مراکز بهداشت و درمان در اولویت بوده و در مراحل بعدی افرادی که در فاز اول واکسینه شده اند از جمله جانبازان شیمیایی، جانبازان بالای ۵۰ درصد در اولویت خواهند بود.

تنومند اعلام کرد: مطابق دستورالعمل، دوز سوم واکسن می تواند مشابه پلتفرم واکسن تزریق اول و دوم بوده و یا واکسن آسترازنکا یا سوبرانا پلاس باشد.

وی اضافه کرد: تزریق دوز سوم واکسن در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه به عنوان مرکز کرونای این شهرستان، با در نظر گرفتن اولویت های ابلاغی انجام می شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا