اخبار

چوب حراج به فوتبال تبریز/ کاسبی هیات فوتبال استان به قیمت نابودی!

نمایندگان تبریز در لیگ‌های باشگاهی کشور با بحران مالی مواجه بوده و در آستانه نابودی قرار گرفته‌اند.

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج، فوتبال آذربایجان و تبریز این روزها در حالت کما قرار دارد و نگرانی‌ها از وضعیت تیم‌های این دیار که در فوتبال کشور به عنوان قطب زبانزد بوده‌اند، روز به روز افزایش یافته است.

در راس هرم فوتبال تبریز، تراکتور و ماشین‌سازی دو تیم قدیمی‌با مشکل بزرگ محرومیت از نقل‌وانتقالات دسته و پنجه نرم می‌کنند و در لیگ‌های پایین‌تر نیز خبرهایی مبنی بر فروش امتیاز به گوش می‌رسد.

در همین راستا، خبر می‌رسد امتیاز تیم محتشم تبریز که در لیگ دسته دوم حضور دارد، در ازای مبلغ حدود ۴ میلیارد تومان به علاوه سهمیه لیگ دسته سوم به تیم خلیج فارس ماهشهر واگذار شده است.

از سویی، علم‌وادب دیگر تیم دسته دومی‌تبریز که از پایان فصل گذشته به دنبال فروش امتیاز است، شنیده می‌شود با داماش تهران به توافقاتی دست یافته و سهمیه این تیم به تیم پایتخت‌نشین خواهد رسید.

علم‌وادب که دو سال پیش امتیاز خود را با مبلغ یک میلیارد تومان آنهم با سهمیه دسته اولی از شهرداری تبریز خریداری کرده بود حالا با مبلغ نزدیک به ۵ میلیارد تومان قصد فروش آن را دارد.

این درحالی است که در قرارداد واگذاری امتیاز شهرداری تبریز به علم‌وادب قید شده است که این امتیاز حق خروج از استان را ندارد و مسئولان تیم تبریزی نمی‌توانند امتیاز خود را به داماش بفروشند!

البته در مورد تیم علم‌وادب که پس از تیمداری در لیگ دسته اول بلافاصله به لیگ دسته دوم تنزل یافت و در فصل گذشته نیز با حواشی فراوان نتوانست به لیگ آزادگان بازگردد، حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد.

به عنوان نمونه گفته می‌شود نیمی‌از مبلغ مورد توافق در جریان خرید امتیاز شهرداری تبریز توسط یکی از بازیکنان به شرط حضور فیکس در تمام بازی‌های فصل پرداخت شده است!

اما در این اتفاقات سریالی و نامبارک، هیات فوتبال به عنوان متولی، سیاست‌گذار و نهاد نظارتی در فوتبال استان که نقشی حیاتی دارد، به تماشاگر تبدیل شده و با این نقش منفعل رسما فوتبال این دیار را به بیراهه کشانده است.

هیات فوتبال در موضوع واگذاری امتیاز صرفاً به عنوان واسطه و کاتالیزور عمل می‌کند و این به درصدهایی برمی‌گردد که این هیات هنگام نقل‌وانتقالات خارج از استانی کاسب می‌شود!

در این رابطه بد نیست بدانید که در نقل‌وانتقالات بازیکنان به خارج از استان ۵ درصد از قراردادها و در انتقال امتیاز تیم‌ها نیز مبلغی در حدود ۴۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان به هیات فوتبال می‌رسد.

اینکه چرا تمام تیم‌های استان همزمان با بحران مالی دست به گریبان هستند و کک هیات فوتبال نمی‌گزد، بی‌ارتباط با این مسائل مالی نیست و پاسخی روشن به این سوال که چرا هیات فوتبال با این تغییرات مخالفت نمی‌کند.

درحال حاضر این انتقاد مطرح است که وقتی یک نفر اهلیت تیمداری را ندارد، چرا هیات فوتبال استان مانع از واگذاری‌ به این فرد نشده و نتیجه آن وضعیت کنونی است که تیم‌ها در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

حال با این شرایط باید دید سرانجام تیم‌های ماشین‌سازی و علم‌وادب چه خواهد شد، جایی که تیم قدیمی‌در آستانه انحلال قرار دارد و تیم تازه تاسیس نیز با قصد فروش امتیاز در حال محو شدن از صفحه روزگار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا