اخبار

همه چیز درباره استاندار جدید آذربایجان‌شرقی

به‌نظر می‌رسد راه‌اندازی زنجیره “نیروی انسانی، ثروت و تولید” از اهداف راهبردی استاندار جدید آذربایجان‌شرقی باشد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج، عصر امروز پرونده انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی بسته شد و سردار زین‌العابدین خرّم رضوی با تصویب هیئت وزیران به‌عنوان نماینده عالی دولت سیزدهم در یکی از مهم‌ترین و پراستعدادترین استان‌های شمالغرب کشور منصوب گردید.

پانزدهمین استاندار آذربایجان شرقی متولد ۱۳۴۵ و دانش آموخته کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است.

خرّم که از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت می‌باشد؛ مراتب فرماندهی و مدیریت ارشد را از سالهای ابتدایی دهه هفتاد در استانهای آذربایجان غربی و شرقی طی کرده و عضویت موثر در شورای تامین و شورای فرهنگ عمومی‌این استانها را در کارنامه دارد.

عابدین خرّم جزو گزینه‌‌‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی به وزارت کشور بود و امید می‌رود نقش پیشران در مسیر پیشرفت آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم را در شاخص‌‌‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با مردم باوری، روحیه جهادی و اتکا به برنامه‌‌‌های بالادستی ایفا کند.

برای پی بردن به دلایل انتخاب چنین فردی توسط دولت، می‌توان از ارتباط ویژگی‌های مدیریتی و سوابق سردار خرّم با زیست‌بوم و مسائل آذربایجان‌شرقی وام گرفت.

از بازسازی و مواسات تا محرومیت‌زدایی در روستاها

وی چندین سال از نزدیک با اهالی صنعت، کارخانجات، بازاریان و اصناف تبریز ارتباط مستقیم برقرار کرد و در دوران رکود اقتصادی، پیگیری‌های موثری برای تامین، ترخیص کالا و احیاء واحدهای تولیدی انجام داد. مبارزه با مفاسد اقتصادی و برگزاری جلسات مستمر با کارگران با هدف مرتفع‌سازی مشکلات کارگری از جمله سوابق سردار خرّم محسوب می‌شود.

کارنامه سازندگی و محرومیت‌زدایی فرمانده سپاه عاشورا طی چهار سال اخیر در رتبه‌های برتر کشوری قرار داشت. به‌طوریکه برای رفع محرومیت ۲۰۶ روستا، هدف‌گذاری‌ شده بود و تعداد بنگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی در دوران مدیریتی سردار خرّم افزایش یافت.

زیرساخت‌ها و منازلِ مناطقِ زلزله‌زده سراب و میانه توسط گروه‌های جهادی و با مدیریت و نظارت میدانی او بازسازی شد. همچنین میزان کمک‌های مومنانه‌ای که در دوران مبارزه با ویروس کرونا روانه‌ی خانواده‌های کم‌بضاعت شد، مرهون هماهنگی‌های سردار خرّم با خیرین بود. به‌نظر می‌رسد راه‌اندازی زنجیره “نیروی انسانی، ثروت و تولید” از اهداف راهبردی استاندار جدید آذربایجان‌شرقی باشد.

بین مردم؛ برای مردم

بسیاری از گروه‌های فرهنگی، هنری و مردمی‌آذربایجان‌شرقی طی چهارسال گذشته با استاندار منتخب دولت سیزدهم آشنایی و ارتباط نزدیکی داشتند. همچنین بخش مهمی‌از خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان حداقل یکبار میزبان عیادت‌های او بودند. حضور موثر در شورای فرهنگ عمومی، حمایت از محصولات تاثیرگذار فرهنگی، برگزاری جلسات مستمر با اهالی ورزش و تشکل‌های دانشجویی، حمایت از تیم پرطرفدار تراکتورسازی، احداث و افتتاح ۵۰ سالن چندمنظوره با هدف افزایش سرانه ورزشی از جمله اقدامات سردار خرّم بشمار می‌آید.

وقتی جایگاه ژئوپولتیک آذربایجان به‌چشم می‌آید

سردار خرّم از سال ۹۶ تاکنون، علی رغم مسئولیت‌های کلان دفاعی، عضو ارشد شورای تامین استان بوده و با امنیت پایدار و مردم پایه آشنایی کافی دارد. نقش‌آفرینی مسئول ارشد دفاعی در منازعات مرزی و مبارزه با گروهک‌های تروریستی به سان دیگر فعالیت‌ها و اقدامات در کارنامه سردار خرّم ثبت شده است. وی همچنین در تدوین سند توسعه متوازن مناطق شمالغرب نقش مهمی‌برعهده داشت.

جایگاه ژئوپولتیک آذربایجان‌شرقی و اهمیت روابط همسایگی با کشورهای مجاور، محور توجهات و رویکردهای مدیریتی استاندار جدید آذربایجان شرقی است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا