اخبار

نماینده مجلس: سفرهای استانی رییس‌جمهوری گام مهم برای تمرکززدایی است

رییس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای استانی رییس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات دولت، گام مهم و بلندی برای تمرکززدایی در ساختار سیاسی کشور است.

سیدعلی موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ، ارتباط مستقیم مردمی مسوولان را یکی از مهمترین کارکردهای نظام اسلامی در حوزه حکمرانی بیان و اضافه کرد: باید توجه داشت که نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری استوار شده است و ارتباط نزدیک مردم و مسوولان در حقیقت منجر به تقویت نظام می شود.

وی با تحسین ابتکار دولت سیزدهم در برقراری سفرهای استانی، آغاز این سفرها از مناطق و استان های محروم را نشانه ای بارز و مهم از عزم دولت برای رسیدگی به مشکلات پیرامونی ارزیابی کرد و افزود: این سفرها علاوه بر اینکه می تواند برای رفع مشکلات مردمی تاثیرگذار باشد، در تعامل و ارتباط بین دولت و مردم نیز که در دولت قبلی به فراموشی سپرده شده بود، نیز بسیار حائز اهمیت است.

موسوی توجه به مناطق محروم را ایده بسیار خوب و مهم دولت سیزدهم برشمرد و با تاکید بر اینکه سفرهای استانی باید تداوم پیدا کرده و تنها به ماه های اول دولت جدید منحصر نشود، یادآور شد: اینکه شخص رییس جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت در روزهای تعطیل اقدام به سفرهای استانی می کنند، نشان می دهد که عزم و اراده دولت برای رفع مشکلات مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق محروم جدی و خلل ناپذیر است.

وی ارتباط با اقشار مختلف مردم، بررسی وضعیت صنعتی و اقتصادی مناطق، تلاش برای رفع بروکراسی های اداری در توسعه استان ها و درگیر کردن مدیران و مسوولان استانی را از نتایج مهم و بارز سفرهای استانی دولت بیان کرد که در آینده می تواند آثار بسیار ملموس تری داشته باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر سفر استانی دولت مشکلات مناطق مزبور به دقت بررسی شده و تا حد امکان این معضلات به صورت استانی رفع می شود، اظهار کرد: در صورت کلان بودن مشکلات نیز، موضوع به هیات دولت ارجاع داده شده و در تهران مشکلات مورد بررسی قرار می گیرد.

موسوی با اشاره به درگیر بودن ایران با یک جنگ تمام عیار اقتصادی، توجه به داشته های درونی و امکانات داخلی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد: بر همین اساس تداوم سفرهای استانی و توجه به توانمندی های استان های مختلف برای خروج از مشکلات اقتصادی لازم و ضروری است و بدون تردید نتایج ثمربخشی نیز خواهد داشت.

وی، پایه مهم نظام جمهوری اسلامی را مردم بیان کرد و گفت: این نظام الهی به برکت وجود مردم و حمایت های آنها در عرصه های مختلف به ثمر نشسته و تثبیت شده است که باید مسوولان اجرایی با ساده زیستی و پرهیز از هر گونه اشرافی گری، خودشان را بیش از پیش به مردم نزدیک کنند و برای رفع مشکلات آنها شبانه روزی در تلاش باشند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا