اخبار

تناقض اصحاب برجام بالا زد

گفته های رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی به عنوان یک شخصیت دانشگاهی علم اقتصاد که از قضا روزگاری عدم حضور روحانی در کرسی ریاست جمهوری را فاجعه تلقی میکرد، جای خرسندی دارد اما خیلی دیر به زبان آمد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج، بدعهدی آمریکا و هم پیمانانش در طول ۴۰ سال گذشته همواره یکی از چالش‌‌‌های اساسی سیاسی اقتصادی کشور بوده است، با این وجود متاسفانه برخی با نگاه خوش بینانه کشور را با قراردادهای متزلل دچار خسران‌‌‌های بیشمار کردند.

در آخرین نمونه همگان دیدند که توافق متزلزل برجام آن هم بدون در نظر گرفتن شروط رهبری چه بر سر اقتصاد کشور آورد. اما خوب است مرور کنیم تا آیندگان به این خسارتها بار دیگر دچار نشوند.

روز گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی در گفتگویی نسبت به حضور شرکت‌‌‌های اروپایی و کره ای در بازار لوازم خانگی و خودرو کشور اظهار داشته است: ” در شرایطی که به نظر می‌رسد تحریم‌ها کم‌رنگ‌تر می‌شود و تولیدکنندگان داخلی تا حدی جان گرفته و به تدریج در حال قوی شدن هستند، شرکت‌های کره‌ای دوباره می‌خواهند به ایران بازگردند که مدیریت ارشد نظام به راحتی این اجازه را به آنها نخواهد داد و موضع قاطعانه‌‌ای در برابر کشوری که بد عهدی کرده اتخاذ می‌کند؛ این یک تصمیم سیاسی و کاملا منطقی بوده و قطعا پیام‌های موثری برای دیگران خواهد داشت! در ارتباط با صنعت خودرو هم شرکت‌های اروپایی پشت ایران را خالی کردند و اگر بخواهند بازگردند به راحتی میسر نخواهد شد و باید با تمهیدات و شرایطی باشد که منافع بلندمدت کشور را تامین کند.”

گفته‌‌‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی به عنوان یک شخصیت دانشگاهی علم اقتصاد که از قضا روزگاری عدم حضور روحانی در کرسی ریاست جمهوری را فاجعه تلقی میکرد، جای خرسندی دارد اما خیلی دیر به زبان آمد.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که روزگاری نه چندان دور وی و دیگر اقتصاد دانان حامی‌دولت، برجام را آفتاب درخشان و حضور شرکت‌‌‌های اروپایی واردات از این کشورها و … را فرصت بینظیر برای پیشرفت اقتصاد کشور معرفی میکردند، این در حالی است طبق گفتگوی اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به این نکته اذعان دارد در شرایط سخت تحریم سالهای اخیر و عدم ورادات به دلیل بد عهدی‌‌‌های مکرر غربی‌ها و هم پیماناناشان، تولید در کشور جان گرفته است.

سوال برای مردم پیش می‌آید اگر واردات بد است چرا با وجود تجربه بدعهدی‌‌‌های مکرر غربی‌ها و هم پیمانانشان چک سفید امضای واردات در دوران برجام به آنها داده شد؟

توقع مردم از شخصیت‌‌‌های سیاسی، علمی‌و … به عنوان تصمیم سازان جامعه اتخاذ تصمیمات درست است نه سخنرانی هایی که با گذشت زمان تناقضاتش پیدا شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا