اخبار

ساماندهی راه دسترسی به وادی رحمت هشترود

رئیس شورای اسلامی شهر هشترود از ساماندهی محوطه و راه دسترسی به وادی رحمت مرکزی شهر هشترود خبر داد.

محمدرضا قهرمانپور در جلسه شورای اسلامی شهر هشترود، خاطر نشان کرد: بهسازی وادی های رحمت پنج گانه شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و کار آسفالت ریزی برای ساماندهی آرامستان ها از چند روز پیش شروع شده است.

وی افزود: نداشتن تحدید حدود در وادی رحمت هشترود، کمبود آمبولانس ویژه حمل متوفی و چندین مشکل دیگر، کار را برای شهرداری سخت کرده است از این رو؛ از تمامی خیّران بزرگوار تقاضامندم در این امر کمک حال شورا و شهرداری باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اصلی ترین مشکل هشترود را ترافیک عنوان کرد و گفت: نبود مسیر های جایگزین برای تردد ماشین آلات، صاحبان وسائط نقلیه را اذیت می کند و باید برای حل شدن این مشکل، مسیر گشایی در سطح شهر صورت گیرد.

قهرمانپور یادآور شد: توجه به مبلمان شهری، برچیدن سد معبر و چندین مورد دیگر می تواند با همکاری سایر ادارات باشد چرا که؛ شهرداری به تنهایی نمی تواند به وظایف مشترک خود با سایر ادارات عمل کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: پاک سازی اطراف قبور از علف های هرز، ایجاد پارکینگ و ساماندهی سایر آرامستان ها نیز در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

سعید امنی با بیان اینکه مصوبات نباید فقط بر روی کاغذ باشد، اضافه کرد: طرح هایی که در شورا مصوب می شود باید اجرایی شوند.

وی اضافه کرد: کارهای مربوط به ادارات در جهت خدماتدهی به مردم باید منظم بوده و اهداف پیشبرد شهر در کارها گنجانده شود.

سخنگوی شورای شهر نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: زمین های اهدایی به شهرداری باید توسط این اداره تملک شود تا در آینده به مشکل بر نخورد.

محمد رضا شقاقی پور ادامه داد: از خیّرین محترم خواهشمندم در آبادانی شهر سهیم باشند چرا که؛ کمبود اعتبارات مانع خدماتدهی بیشتر برای شهر و شهروندان شده است.

وی اظهار کرد: اقدامات لازم برای مسیر گشایی، رسیدگی به وضعیت شهرک بازنشستگان، تنظیف وادی رحمت، آسفالت ریزی محلات از نیازهای مردم و شهر است که میتواند وضعیت معابر و محلات را سامان دهد.

نماینده شورای شهر در شورای شهرستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: متاسفانه تکلیف وادی رحمت به علت نیمه هیئت امنایی بودن مشخص نیست و آنچنان که باید، کاری در جهت عمران آرامستان ها انجام نشده است.

حسین اکبری اضافه کرد: وقف نامه کسانی که به شهرداری زمین اهدا کرده اند تا اموات در آنجا دفن شود هنوز به شهرداری تحویل داده نشده و این امر می تواند در آینده مشکل ساز شود.

وی گفت: جمع آوری نخاله های موجود در کنار گذر وادی رحمت، کندن حداقل 50 قبر و آماده سازی برای دفن اموات به صورت منظم و در یک مسیر، ساماندهی کلی آرامستان ها و آماده سازی غسالخانه جدید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با انتقاد از وجود ناودان های غیر اصولی در سطح شهر که چهره شهر را زشت نشان می دهد، اظهار کرد: زیبا سازی چهره بصری شهر باید در دستور کار شهرداری و سایر ادارات متولی قرار گیرد از این رو همکاری مردم با این اداره یکی از الزامات مهم است.

دبیر شورای اسلامی شهر هشترود نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: مکان یابی برای ساخت مساکن ملی باید به بهترین نحو باشد و از ساخت ساختمان برای استفاده متقاضیان، در اراضی غیر استاندارد جلوگیری شود تا مشکلات مسکن مهر دامن گیر مسکن ملی نشود.

رضا عباس نژاد در خصوص بهسازی چهره شهری، پیشنهاد کرد: برچیدن یا ساماندهی تابلوهای موجود در سطح شهر و ناودان های غیر استاندارد در دستور کار ادارات متولی قرار گیرد.

وی افزود: جمع آوری شغل های مزاحم توسط اداره صمت و اختصاص زمین جلوی استخر از طرف اداره ورزش و جوانان به شهرداری در جهت ساخت بوستان محلی می تواند چهره شهر را بهبود بخشد.

شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: کمبود سردخانه برای گذاشتن اموات، نبود آمبولانس جایگزین برای حمل متوفی، نبود غسال و غساله در شهر، یکسان نبودن قبور اموات برای همسان سازی و چندین مشکل دیگر در آرامستان ها، کار را برای شهرداری سخت کرده است اما با این حال این اداره وظیفه دارد به مانند سایر نقاط، شهری به وادی های رحمت نیز به بهترین نحو خدمات دهد.

مهدی پورصادق اضافه کرد: از تمامی مردم بزرگوار، خیر اندیش و عزیز هشترود خواهشمندم نذورات خود را در جهت عمران و آبادانی شهر به کار گیرند تا با همکاری مردم و شهرداری شاهد یک شهر آباد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از مسیر گشایی خیابان دانشگاه به طرف شهرک فرهنگیان خبر داد و گفت: تهاتر با صاحبان زمین در جهت مسیر گشایی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زیبایی شهر به روح و روان انسان طراوت می بخشد، اضافه کرد: می خواهیم در جهت زیبا سازی شهر و زدودن چهره زشت معابر، با همکاری مردم و اداره صمت کرکره های سطح شهر را رنگ آمیزی کنیم.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا