اخبار

احتمال جنگ سوم قره‌باغ و تلاش ترکیه برای افزایش تنش

بخشی از تجهیزات و پرسنل نظامی ارتش ترکیه با گذر از پل مرزی میان جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه نخجوان، وارد پایگاه نظامی نخجوان شدند و رزمایش جدید موسوم به «برادری تزلزل‌ناپذیر» را آغاز کردند.

؛ روز گذشته بخشی از تجهیزات و پرسنل نظامی‌ارتش ترکیه با گذر از پل مرزی میان جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه نخجوان، وارد پایگاه نظامی‌نخجوان شدند و رزمایش جدید موسوم به «برادری تزلزل‌ناپذیر» را آغاز کردند.

این در حالی است که ارتش دو کشور در حال اجرای دو مانور مشترک نظامی‌دیگر نیز می‌باشند.

رزمایش اول تداوم عملیات مشترک نیروهای ویژه جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان می‌باشد و رزمایش دوم نیز با اشتراک نیروی هوایی دو کشور در منطقه آناتولی و استانبول صورت می‌گیرد.

با توجه به عدم اعلام از پیش رزمایش جدید در منطقه نخجوان، می‌توان آن را واکنشی نسبت به رزمایش گسترده نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ایران در منطقه عمومی‌رود ارس تلقی کرد.

تجهیزات ارسالی ترکیه عموماً از نوع سنگین و متعلق به نیروی زمینی است اما چندین پهپاد بایراکتار نیز در منطقه مرزی سه‌گانه نخجوان، ایران و ترکیه دیده شده است.

این تنش نام‌گذاری نشده در حال افزایش می‌باشد و جنگ گفتمانی در سطح رسانه و مقامات غیر بلندپایه ادامه دارد.

امام‌جمعه اردبیل با یادآوری قدرت نیروهای سپاه پاسداران ایران، به جمهوری آذربایجان توصیه کرده بود که با دم شیر بازی نکند و در پاسخ نیز یکی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که اگر ایران دمی‌داشته باشد آن را می‌بریم.//آناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا