اخبار

ضریب ایمنی منزل، مغازه و خودرو خود را افزایش دهید

فرمانده انتظامی مراغه گفت: سارقان در بیشتر موارد به سراغ اموالی می‌روند که نکات ایمنی در مورد آنها رعایت نشده است لذا برای حفظ اموال باید ضریب ایمنی منزل، مغازه و خودرو خود را افزایش دهید.

سرهنگ توحید فارسی ضمن اشاره به تاثیر رفتار شهروندان در پیشگیری از سرقت اظهار کرد: حفاظت فیزیکی باید کامل شود که به همین دلیل استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره‌ها، دیوار حیاط و نصب درب ضدّسرقت در منزل و تجهیزات حفاظتی در مغازه و خودرو ضروری است.

وی تجهیز منزل و مغازه به دزدگیر و دوربین مداربسته را توصیه و تاکید کرد: مردم نباید وجه نقد و اشیای قیمتی را هنگام ترک منزل و مغازه جا بگذارند.

به گفته وی، مردم در به کارگیری خدمه، پرستار کودک و نظافتچی باید دقّت کرده و افراد مطمئن را استخدام کنند؛ ضمن آنکه از بازکردن درب منزل بر روی اشخاص مشکوک که تحت عنوان میهمان سایر واحدهای مجتمع، تعمیرکار، تاسیساتی و… مراجعه می‌کنند، قبل از شناسایی و اطمینان کامل خودداری کنند.

وی اضافه کرد: تصوّر اینکه سرقت در نیمه‌های شب انجام می‌شود، درست نیست زیرا بیشترین سرقت‌های منزل در اوایل شب و از زمان غروب آفتاب تا نیمه شب و طی فاصله کوتاه انجام می‌شود.

سرهنگ فارسی ادامه داد: سارقان قبل از ارتکاب به جرم، به هر نحو ممکن از حضور نداشتن ساکنان اطمینان حاصل می‌کنند و مردم باید در این زمینه آگاه باشند.

وی همچنین مردم را به داشتن نگاه پیشگیرانه قبل سفر دعوت کرده و افزود: هنگام خروج از منزل از قفل و بسته بودن درب‌های ورودی، تراس، پشت‌بام و پنجره‌ها مطمئن شوید و از بازگو کردن برنامه‌ی سفر خود نزد افراد ناشناس و غیرمطمئن پرهیز کنید.

به گزارش باش خبر، به نقل از روابط عمومی پایگاه پلیس آذربایجان شرقی، فرمانده انتظامی مراغه از مردم درخواست کرد که نسبت به تماس‌های مشکوک حساس شوند و همچنین تاکید کرد: صدای زنگ منزل و مراجعه و سوالات بی‌مورد توسط افراد ناشناس را زنگ خطر تلقی کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا